Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 11 mei 2018 19:08 #1747

Vandaag ontving ik dit bericht van BNN-VARA:

Aanstaande maandag is Yvon Jaspers te gast bij de talkshow van Jeroen Pauw. Voor alle Boer zoekt Vrouw-fans hebben we nu gratis tickets met de kortingscode 'PAUWGRTS18'. Ga naar onze website tvtickets.nl en selecteer Pauw. Ga vervolgens naar de uitzending van maandag 14 mei en klik op de reguliere tickets tvtickets.nl/bestellen/?si=160459 , voer de kortingscode in en kom gezellig naar de studio maandag (ook een leuk Moederdag cadeau). Dit bericht mag gedeeld worden!

Groetjes TVtickets

Geïnteresseerden, doe er je voordeel mee! :)

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 15 mei 2018 13:43 #1840

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Via de link kun je de uitzending terugkijken;
www.npo.nl/pauw/14-05-2018/BV_101385943

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 15 mei 2018 15:35 #1842

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Yvonne's optreden bij Pauw vond ik geweldig. Ook dat we 's erbij zouden moeten stilstaan hoe dat kant-en-klare filetje of dat lamsbiefstukje op je bord gekomen is: .. daar hebben de boeren voor gezorgd, dat wij die mooie stukjes vlees kunnen eten.. nouenof!!
Ben dan ook blij met de serie "onze boerderij" die a.s. zondag 20 mei begint: voor mij om veel van te leren: hóe en met welke inspanning en passie (én zorg en liefde voor dieren) dat keurige lapje vlees tot stand komt, *in biologische boerderijen dan!
Wij mensen ("omnivoren") hebben die hoek- en snijtanden niet voor niets in ons gebit zitten ..
Om het menu af te wisselen eet ik vis én ook regelmatig vegetarisch en groenvoer.. daar hebben we onze "molaren"/malers voor ;)

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 15 mei 2018 18:42 #1844

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

randstadse schreef : Yvonne's optreden bij Pauw vond ik geweldig. Ook dat we 's erbij zouden moeten stilstaan hoe dat kant-en-klare filetje of dat lamsbiefstukje op je bord gekomen is: .. daar hebben de boeren voor gezorgd, dat wij die mooie stukjes vlees kunnen eten.. nouenof!!
Ben dan ook blij met de serie "onze boerderij" die a.s. zondag 20 mei begint: voor mij om veel van te leren: hóe en met welke inspanning en passie (én zorg en liefde voor dieren) dat keurige lapje vlees tot stand komt, *in biologische boerderijen dan!
Wij mensen ("omnivoren") hebben die hoek- en snijtanden niet voor niets in ons gebit zitten ..
Om het menu af te wisselen eet ik vis én ook regelmatig vegetarisch en groenvoer.. daar hebben we onze "molaren"/malers voor ;)


Die hoektanden zijn ook heel handig om appels af te bijten... vooral Eva was daar een ster in toen ze nog vegetariër in het hof van Eden was... in plaats dat ze nou die slangenkop had afgebeten... maarja , ze was toen nog geen omnivoor :p B)

( ...kon het niet laten even te reageren, plagen mag toch wel , hè ? ;) )

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 16 mei 2018 17:20 #1854

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Túúrlijk Zilte B)

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 18 mei 2018 00:34 #1870

randstadse schreef : Yvonne's optreden bij Pauw vond ik geweldig.

Ik ook! Ze heeft het goed gezegd.

...

randstadse schreef : Wij mensen ("omnivoren") hebben die hoek- en snijtanden niet voor niets in ons gebit zitten ..
Om het menu af te wisselen eet ik vis én ook regelmatig vegetarisch en groenvoer.. daar hebben we onze "molaren"/malers voor ;)

Tof dat een ander dat ook eens zegt. Zo is het maar net :)

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 18 mei 2018 15:31 #1885

randstadse schreef : Yvonne's optreden bij Pauw vond ik geweldig. Ook dat we 's erbij zouden moeten stilstaan hoe dat kant-en-klare filetje of dat lamsbiefstukje op je bord gekomen is: .. daar hebben de boeren voor gezorgd, dat wij die mooie stukjes vlees kunnen eten.. nouenof!!
Ben dan ook blij met de serie "onze boerderij" die a.s. zondag 20 mei begint: voor mij om veel van te leren: hóe en met welke inspanning en passie (én zorg en liefde voor dieren) dat keurige lapje vlees tot stand komt, *in biologische boerderijen dan!
Wij mensen ("omnivoren") hebben die hoek- en snijtanden niet voor niets in ons gebit zitten ..
Om het menu af te wisselen eet ik vis én ook regelmatig vegetarisch en groenvoer.. daar hebben we onze "molaren"/malers voor ;)


Ja, mensen weten te weinig waar ons eten vandaan komt. En ik kijk ook uit naar die nieuwe serie "onze boerderij". Maar ik vond het wel jammer dat ook in dit programma weer ook wat "leugentjes voor bestwil", wat fabeltjes om de niet-boeren zand in de ogen te strooien, worden verteld.
Op de vraag waarom die schattige jonge geitjes meteen na de bevalling bij de moeder worden weggehaald, werd geantwoord dat dat "voor het bestwil van de geitjes is". Blijven de geitjes bij de moeder, dan is de overlevingskans 80%, worden ze weggehaald dan is de overlevingskans 97-98%.
Ja, die statistieken kloppen inderdaad. Maar natuurlijk is dat niet de reden waarom die geitjes (en kalfjes en in het geval van melkschapen de lammeren) worden weggehaald. Ze worden weggehaald omdat de moeders gemolken moeten worden. De melk van geiten, koeien en sommige schapen is voor de boer, niet voor het jong. Zo simpel is het en niet anders. Melkveebedrijven produceren melk, geen "jonge diertjes". De jonge dieren zijn nodig om de melkgift op gang te brengen, ze zijn in feite "bijvangst". En uiteraard wil je als boer ook wel graag dat die "bijvangst" zo nuttig mogelijk wordt besteed en zoveel mogelijk opbrengt, en daarom is het feit dat met de hand grootgebrachte geitjes meer overlevingskans hebben dan geitjes die bij de moeder blijven, natuurlijk extra prettig. Maar die overlevingskans is dus niet de hoofdreden waarom ze gescheiden worden.
Ik vind het zelf jammer dat deze "overlevingskans" als reden voor het scheiden wordt opgegeven, want het is dus gewoon niet waar en zodra het grote publiek hier achter komt, is dat dus weer koren op de molen van de extreme activisten. ("Boeren liegen hierover, dus boeren deugen niet.")

Even voor de duidelijkheid, ik ben zelf geen veganist of vegetariër. Ik heb twee relaties met boeren achter de rug en ik weet drommels goed waar ons eten, en onze melk en kaas, vandaan komt. Ik begrijp waarom kalfjes, jonge geitjes en sommige lammetjes van de moeder gescheiden worden. En ik vind het jammer wanneer boeren dat zelf ontkennen en net doen alsof ze dat doen voor die jonge dieren. Ik zou liever zien dat ze gewoon eerlijk zouden zeggen dat ze dat doen omdat ze de moeders moeten/willen melken.

Op zich vind ik het wel "grappig", of eerder "interessant", om de ophef rond de jonge geitjes van Saskia te zien. Over alle koeienboeren die nu, en in alle vorige seizoenen voorbij zijn gekomen, hoor ik nooit iemand. Ik zie in al die jaren waarin ik BZV volg nooit topics, niet op dit forum en ook niet op FB, over hoe "zielig" het is dat kalfjes van de moeder gescheiden worden. Simpelweg omdat mensen het niet zien of simpelweg de link niet leggen. Ja, er is één keer wat ophef geweest, in de serie van Martijn en Marlies, waar te zien was dat Martijn een kalfje direct na de bevalling met een kruiwagen naar buiten bracht. Daar was toen wel even gedoe over, maar toen een paar seizoenen eerder, bij boer Gerrit, een "lastige" koe te zien was die bij het hek "lelijk" deed tegen Gerrit en Yvon, heb ik daar niemand over gehoord. Ja, hoogstens over dat dat een "gemene" koe was. Maar niet over dat het sneu was dat die moeder van haar kind was gescheiden, want dat was de reden waarom ze zo "gemeen" deed. En Gerrit zei dat ook gewoon, en toch registreert dat dan dus niet bij het grote publiek.
Ik weet niet wat het grote publiek denkt over hoe het werkt op de boerderij. Ik krijg de indruk dat veel mensen denken dat boeren vee voor de lol houden, en daarom worden ze ook zo kwaad als nu dan wèl een keer zien dat jonge dieren van de moeders gescheiden worden. Ik hoop echt dat de serie "onze boerderij" daar toch wat meer duidelijkheid over gaat geven en niet net gaat doen alsof jonge dieren apart worden gezet "voor hun bestwil".

Oh, wat die "80% overlevingskans voor jonge geitjes als ze wel bij hun moeder blijven" betreft. Ja, dat klopt inderdaad, omdat die kleintjes in zo'n grote loopstal nogal eens onder de voet gelopen worden door de andere geiten. En omdat het dan voor de boer moeilijker te zien en te meten is of de kleintjes wel goed genoeg groeien. Maar dat probleem kan heel gemakkelijk opgelost worden door moeder met kind(eren) de eerste tijd apart te houden in een kraamhokje. Dat is wat de meeste schapenhouders doen. Zodra duidelijk is dat de lammetjes goed groeien, en schaap en lammeren een goede binding hebben, gaan ze terug naar kudde. Zo zòu een geitenhouder dat ook kunnen doen, maar dan wordt wel een deel of alle melk van de geit opgedronken door de kleintjes. En dat is nou net niet de bedoeling. ;)
Het geitenbedrijf van Saskia is overigens een biologisch bedrijf. Ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren dat ook op biologische bedrijven moeder en kind van elkaar gescheiden worden.

Afijn, lang verhaal, maar dit zijn dus dingen die mij bezig houden. En geen angst, ik ben dus geen "activist" en ik ga hier echt niet te pas en te onpas roepen dat ik dingen "sjielug" vind. Er zijn zat dingen die ik wel degelijk zielig vind, ik hou nou eenmaal van dieren en ben vòòr het verbeteren van dierenwelzijn, maar over kalfjes en geitjes die bij de moeder weggehaald worden, zal je mij niet horen. Ik zie bij heel veel boeren die dat doen, juist wel weer dingen waaruit blijkt dat ze wel degelijk veel om hun dieren geven en zich er zo hard mogelijk voor inzetten. Een aaitje hier, een lief woord daar.
Just my two cents.
(Hè verdorie, het lukt me deze keer niet om een goede afsluiting te vinden, terwijl ik zo graag goed opgebouwde stukjes, met kop en staart schrijf. Ik hoop dat jullie hier nu even overheen willen lezen. ;) )

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 03 juni 2018 21:33 #1927

Heel interessant stukje, Jeltje. Goed om te weten hoe de dingen gaan.
Tegenwoordig vinden mensen dingen al gauw 'sielug', terwijl sommige van die dingen gewoon reëel en de realiteit zijn.
Ik schreef al eens:
Het zou natuurlijk prachtig zijn als al die kalfjes bij de moeder bleven en een goed lang leven hadden, waarna ze pas geslacht worden, maarja zo werkt het natuurlijk niet meer in onze moderne maatschappij met miljoenen mensen die voedsel nodig hebben. Dan moeten we terug naar de steentijd: ieder z'n eigen lapje grond verbouwen, paar koetjes, schaapjes, kippen voor de eieren, hutje.. :whistle:

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 14 sept 2018 23:40 #1952

Vandaag wederom bericht gehad van BNN/VARA over gratis tickets voor Pauw alwaar maandag 17 september Yvon Jaspers aanschuift om te vertellen over het nieuwe seizoen BZV:

Psssssst, aankomende maandag is Yvon Jaspers te gast bij Pauw en jullie kunnen hier gratis bij zijn..
Ga naar onderstaande website en vul kortingscode ''PAUWGRTS18'' in bij stap 2 in het bestelproces. Het kaartje is dan geheel gratis i.p.v. €5,-. www.tvtickets.nl/bestellen/?si=169283

Inloggen om te reageren.

Gratis tickets! Yvon maandag bij Pauw. 15 sept 2018 15:30 #1953

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
... d'r ff heen ... dat wordt um niet.
Helaas is de afstand zandplaat-mediadorp te ver om even te overbruggen, niet alleen financieel maar ook qua reistijd ben ik dan twee dagen plus een hotelovernachting onderweg... en wie past dan op mijn honden? Maar het is wel een gezellig idee en ik denk dat er wel een aantal mensen gaan die al maaaaanden in de popel-modus staan om zich weer te laven aan het leukste kneuter c.q. feelgood televisieprogram ooit.

Voor alle fans die wél gaan : heul veul plezier! En doe vooral de groeten aan de camera-man :)

Inloggen om te reageren.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Moderator