Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Annemiek 12 apr 2020 22:01 #4618

Bakkertje1960 schreef : Uit het stukje van volgende week is gelukkig te zien dat Yvon wél de juiste vraag stelt: Erik, wil je wel weg...

Waarop hij antwoordde met "nee". :knipoog:

To be continued... :silly:

Inloggen om te reageren.

Annemiek 12 apr 2020 22:05 #4621

  • Laura36
  • Laura36's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 676
  • Ontvangen bedankjes 1

Taurus schreef :

Bakkertje1960 schreef : Uit het stukje van volgende week is gelukkig te zien dat Yvon wél de juiste vraag stelt: Erik, wil je wel weg...

Waarop hij antwoordde met "nee". :knipoog:

To be continued... :silly:


Nu weten we dat het écht een opmerkelijke serie BzV is... :huh: :blink: :)

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 09:49 #4645

Bakkertje1960 schreef :

Ytsken schreef : Wow, dat ging toch sneller dan verwacht en ik moet zeggen... op dit moment heb ik zielsveel medelijden met Annemiek. Ze is zo bang gekwetst te worden dat ze de man voor wie ze gevoelens heeft meteen de deur wijst. Ik snap haar redenering helemaal, maar tegelijkertijd is het zo zonde...

Ytsken, je bent mij net voor... Inderdaad: zo bang om gekwetst te worden, dat ze, voordat er wat kán groeien, de mogelijkheid al uitsluit. Toen de aflevering nog niet af was gelopen, dacht ik echt wat gebeurt hier nu? Tegen Jelte zeggen dat ze gevoelens heeft voor Erik. Maar, als Jelte dan zijn spullen gaat pakken, tegen Erik zeggen dat hij dat dan ook maar moet doen omdat de afstand tussen de 2 locaties te groot is. Ik zag Erik teleurgesteld kijken, maar toen de vraag gesteld werd of hij nog een oplossing uit zijn hoge hoed zou kunnen toveren, bleef het verdacht stil bij hem... Uit het stukje van volgende week is gelukkig te zien dat Yvon wél de juiste vraag stelt: Erik, wil je wel weg...


.... maar die afstand veranderd daardoor dus niet.

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 10:26 #4646

Hollie schreef : .... maar die afstand veranderd daardoor dus niet.

Dat klopt Hollie. Maar Erik schrijft een brief naar Annemiek, hij weet dat zij een bedrijf op een bepaalde locatie heeft, hij weet ook dat hij zelf op een locatie daar anderhalf uur vandaan zit. Waarom schrijft hij dan als hij niet kan of wil verkassen? Ik vind dat je niet kan vragen 'Annemiek, waarom heb je hem uitgekozen', omdat zij er vanuit mag gaan dat hij weet waar hij op schrijft.

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 10:34 #4647

Dat heb ik ook nog nooit begrepen, schrijf dan niet. Ik doelde meer op de vraag van Yvon aan Erik :knipoog:

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 12:49 #4655

Hollie schreef : Dat heb ik ook nog nooit begrepen, schrijf dan niet. Ik doelde meer op de vraag van Yvon aan Erik :knipoog:


Toch denk ik dat Erik blijft, waarom zouden ze niet eerste een tijdje latten en als het dan goed gaat, de 2 bedrijven fuseren. Samen met passie verder gaan, volgens mij kán het allemaal wel.

Maar het lastige is dat ze zo ongeveer nu een keuze willen maken over de toekomst, door slechte ervaringen niet willen latten (net als bij boer Bastiaan, liefst op korte termijn intrekken op de boerderij, maar is geen reële verwachting) om elkaar eerst wat beer te leren kennen.
Ik denk dat het wijs is, als ze wel een tijdje gaan latten,
Annemiek zocht naar bevestiging, een toenadering van zijn kant daarin en als Erik die kan geven,
kan het nog wel wat worden misschien.

Yvonne springt wel in denk ik, om die kans iig wel allebei te grijpen om het te verkennen.

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 12:50 #4656

Laura36 schreef : Nou daar zeg je wat, Ytsken, want Annemiek gooit al bij voorbaat de deur dicht...! :dry:
Pas even later zegt ze: "ik had nog ergens de hoop dat jij een superplan zou hebben"
Tsss, hoe graag wil je iets niet?!! :euh:


Met de woorden "ik had nog ergens de hoop dat jij een superplan zou hebben" geeft Annemiek eigenlijk wel aan dat wanneer alle praktische redenen (bedrijf, afstand) niet in de weg zouden liggen zij het met Erik wel wilde proberen.
We hebben het eerder gezien, bij Agnes van een aantal edities geleden. Met Klaas kon het toen ook niet iets worden vanwege dezelfde praktische redenen. Zij koos toen voor Jurre omdat hij zich makkelijker in haar bestaan kon aanpassen. Dit is uiteindelijk uitgegaan maar dat heeft weer andere redenen.
Op zich illustreert dit precies de behoefte waaruit Boer Zoekt Vrouw (Farmer Wants a Wife) ontstaan is. Je kiest niet alleen de boer maar ook het bestaan eromheen. En dit bestaan is behoorlijk plaatsgebonden. Dat kan beperkingen in je keuzevrijheid geven. Bij Bastiaan zie je, weliswaar op een andere manier, eigenlijk hetzelfde gebeuren. Best lastig...

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 12:57 #4658

Janien schreef : Toch denk ik dat Erik blijft, (...)

Yvonne springt wel in denk ik, om die kans iig wel allebei te grijpen om het te verkennen.


Een voorlaatste aflevering met twee citytrips (van Jan en Geert) zou wel heel karig zijn. ;)

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 14:26 #4663

Ik denk dat de vraag van Yvon vooral programma-technisch is. Als er nu al twee gegadigden afhaken dan is dat een boer minder op citytrip, en dan ook nog eens de boerin waarvan men vast hoge verwachtingen had.

Tuurlijk, de keuze van Erik om te schrijven is nogal bijzonder als hij niet kan of wil verkassen met zijn bedrijf, maar ik snap van Annemiek ook wel dat dat dus een behoorlijke hobbel is die ze wel of niet wil nemen. Maar waarom daar dan niet net even eerder over nagedacht is in plaats van alleen te kijken naar 'hij is goed met paarden'.... sja.....

Vraag me alleen af of deze behoorlijke duw van Yvon dan wel zin heeft, uiteindelijk, en 't niet uitstel van executie blijkt te zijn. Lijkt me voor niemand leuk.

Inloggen om te reageren.

Annemiek 13 apr 2020 14:39 #4667

Laura36 schreef :

Taurus schreef :

Bakkertje1960 schreef : Uit het stukje van volgende week is gelukkig te zien dat Yvon wél de juiste vraag stelt: Erik, wil je wel weg...

Waarop hij antwoordde met "nee". :knipoog:

To be continued... :silly:


Nu weten we dat het écht een opmerkelijke serie BzV is... :huh: :blink: :)


Zou het opmerkelijke zijn dat het bij werkelijk NIEMAND gaat lukken dit seizoen?? Ik heb er echt een hard hoofd in dit jaar.

Inloggen om te reageren.