Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Bastiaan 13 apr 2020 00:07 #4639

  • Ytsken
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Wat ik niet begrijp.... waarom heeft Bastiaan niet iets geregeld om zijn vrouwen bezig te houden als hij zo'n enorm lange dag moet werken? Ik snap dat dit kan gebeuren als je akkerbouwer bent: 'die pennen moeten nu de grond uit anders zijn ze verpest'. Maar had hij geen 'plan B' kunnen bedenken voor/bespreken met de vrouwen zodat ze nu niet het gevoel hebben dat ze dan maar voor huisvrouw moeten spelen? Ze zijn hier om hem te leren kennen. En het bedrijf. Waren er echt geen klussen/fotoboeken/papieren die hij ze kon geven zodat ze die samen in zijn afwezigheid door konden nemen?

Wat ik wel begrijp... waarom de programmamakers dit niet hebben geopperd, want het maakt voor goede TV: Boer roept hoog opgeleide, zelfstandige vrouwen op om te schrijven en laat ze voor huisvrouw spelen.

Ook begrijpelijk: de reacties van de dames: Elise is redelijk nuchter: dit gebeurt soms en in het dagelijkse leven zou zij gewoon naar haar werk gaan. Milou heeft die luxe echter niet en vraagt zich of ze hier haal prestigieuze baan voor op moet zeggen.

Heerlijk: dat accent van Milou terwijl ze met haar vriendin sprak.

Wat denken jullie? Gaat Milou haar twijfels met Bastiaan bespreken of niet?

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 09:39 #4641

Milou gaat naar huis dus wordt het Elise.

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 10:36 #4648

Ytsken schreef : Wat ik niet begrijp.... waarom heeft Bastiaan niet iets geregeld om zijn vrouwen bezig te houden als hij zo'n enorm lange dag moet werken? Ik snap dat dit kan gebeuren als je akkerbouwer bent: 'die pennen moeten nu de grond uit anders zijn ze verpest'. Maar had hij geen 'plan B' kunnen bedenken voor/bespreken met de vrouwen zodat ze nu niet het gevoel hebben dat ze dan maar voor huisvrouw moeten spelen? Ze zijn hier om hem te leren kennen. En het bedrijf. Waren er echt geen klussen/fotoboeken/papieren die hij ze kon geven zodat ze die samen in zijn afwezigheid door konden nemen?

Wat ik wel begrijp... waarom de programmamakers dit niet hebben geopperd, want het maakt voor goede TV: Boer roept hoog opgeleide, zelfstandige vrouwen op om te schrijven en laat ze voor huisvrouw spelen.

Ook begrijpelijk: de reacties van de dames: Elise is redelijk nuchter: dit gebeurt soms en in het dagelijkse leven zou zij gewoon naar haar werk gaan. Milou heeft die luxe echter niet en vraagt zich of ze hier haal prestigieuze baan voor op moet zeggen.

Heerlijk: dat accent van Milou terwijl ze met haar vriendin sprak.

Wat denken jullie? Gaat Milou haar twijfels met Bastiaan bespreken of niet?

Ja, wat mooi toch dat zo'n klein land als Nederland zoveel verschillende dialecten, accenten heeft. Ik houd ervan!
Verder hoop ik wel dat Milou aan Bastiaan vertelt dat zij niet gelukkig zal worden door op de boerderij te gaan zitten poetsen en wachten tot hij thuis komt. Dat ze daar niet mee wacht tot na de citytrip... Elise lijkt zich meer thuis te voelen in deze situatie...

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 12:45 #4652

  • Anoniem
  • Bezoeker
  • Bezoeker
We worden wel vaker op 't verkeerde been gezet door heren/dames camerateam... dus er valt nog niks over te zeggen of af te zien... Milou lijkt m.i. 'gebekt 'genoeg om Bas fijntje te zeggen dat zij niet de huishoudster gaat worden... En als Bas slim is huurt hij een hh-er in en laat hij Milou de boekhoudkundige zaken regelen. Of vrij in haar baan, nog beter. En ik geloof dat Bas wel slim is.... hij laat een goede kans nooit lopen. Teveel ondernemer voor ;)

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 12:47 #4653

  • Anoniem
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anoniem schreef : We worden wel vaker op 't verkeerde been gezet door heren/dames camerateam... dus er valt nog niks over te zeggen of af te zien... Milou lijkt m.i. 'gebekt 'genoeg om Bas fijntje te zeggen dat zij niet de huishoudster gaat worden... En als Bas slim is huurt hij een hh-er in en laat hij Milou de boekhoudkundige zaken regelen. Of vrij in haar baan, nog beter. En ik geloof dat Bas wel slim is.... hij laat een goede kans nooit lopen. Teveel ondernemer voor ;)



grr...vergeten in te loggen..it's me, Zilte ( zie ik slaap nog half )

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 12:54 #4657

[/quote]
Ja, wat mooi toch dat zo'n klein land als Nederland zoveel verschillende dialecten, accenten heeft. Ik houd ervan!
Verder hoop ik wel dat Milou aan Bastiaan vertelt dat zij niet gelukkig zal worden door op de boerderij te gaan zitten poetsen en wachten tot hij thuis komt. Dat ze daar niet mee wacht tot na de citytrip... Elise lijkt zich meer thuis te voelen in deze situatie...
[/quote]

Dat hoop ik ook inderdaad, ze geeft non-verbaal niet die signalen af en dat kan zomaar tot andere verwachtingen leiden. Terwijl boer Bastiaan haar volgens mij echt wel haar eigen leven gunt.
Denk wel dat Elise daar makkelijker in past alles bij elkaar.

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 13:12 #4662

Slaperige Zilte schreef : We worden wel vaker op 't verkeerde been gezet door heren/dames camerateam... dus er valt nog niks over te zeggen of af te zien... Milou lijkt m.i. 'gebekt 'genoeg om Bas fijntje te zeggen dat zij niet de huishoudster gaat worden... En als Bas slim is huurt hij een hh-er in en laat hij Milou de boekhoudkundige zaken regelen. Of vrij in haar baan, nog beter. En ik geloof dat Bas wel slim is.... hij laat een goede kans nooit lopen. Teveel ondernemer voor ;)


De situatie daar een beetje inschattende denk ik niet dat Milou daar ooit kan aarden. Bastiaan heeft gestudeerd en dat is in haar ogen een pré, maar in het dagelijks leven is hij vooral een 'werkboer'. Als zij al een boerenleven ambieert is het meer die van herenboer (waar het personeel het meeste werk doet). Maar in de tegenwoordige tijd zijn er daar niet zoveel meer van.
Elise zou er wel kunnen aarden maar ik vraag me af of hij wel echt op haar valt.

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 14:32 #4664

Bastiaan wilde dat de dame in kwestie op het bedrijf zou gaan werken, de administratie zou gaan doen of wat dan ook. Als je dat op de boerderij 'rondhangen' niet trekt, dan gaat dit 'm niet worden, want Bastiaan ziet 't niet zitten om iets met iemand te beginnen die een baan buiten de deur heeft. Dan moet je daar toch je conclusies uit trekken.

Snap trouwens wel dat deze lange dagen even lastig uitkomen, maar niet dat er zelfs geen tien minuutjes tijd is voor de dames. Ik neem aan dat die andere mannen ook snappen dat dit een bijzondere situatie is. Het was zo ijzig stil tijdens de lunch, en het klonk of Bastiaan voorstelde dat de dames maar alleen zouden gaan avondeten....

't zijn geen beste eerste indrukken op deze manier.

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 15:32 #4673

Wellicht wordt het ook hier niks en vertrekken beide dames gepakt en gezakt met een fikse kater huiswaarts.

Inloggen om te reageren.

Bastiaan 13 apr 2020 16:57 #4676

  • Ytsken
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Zou het kunnen dat Bastiaan in feite al zijn keuze gemaakt heeft en daarom niet meer denkt dat het nodig is voor hem om aandacht aan zijn dames te geven?

Twee weken geleden dacht bijna iedereen 'het wordt Elise', omdat hij zo nadrukkelijk haar steeds weer uitnodigde. Zelfs de andere dames dachten dat. En hij vertelde toen ook dat hij gevoelens kreeg. De laatste twee afleveringen treedt Milou meer op de voorgrond maar dat komt omdat haar verhaal 'moet ik mijn wereldbaan opgeven om hier huisvrouw te spelen' interessant beeldmateriaal oplevert. Dit doet me denken aan die jonge boer van enige seizoenen geleden. Hij had een 'enorme klik' met de een, en een 'vonk' met de ander. Een hele heisa. aan speculatie was het gevolg maar later bleek dat hij gewoon toen al als een blok voor zijn (huidige) vrouw gevallen was en dat van de 'vonk' alleen maar zei omdat hij ook iets positiefs over de ander moest zeggen. Onzekerheid maakt voor betere tv dan een man die het vanaf het begin al weet. :)

Dus ... op basis van wat Bastiaan's eigen acties heeft zeg ik: het is Elise voor hem. En dit is gewoon hoe hij opereert: 'keuze is gemaakt, het werk roept, en daarna ga ik wel verder met het programma'.

Inloggen om te reageren.