Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Jan 17 mrt 2020 17:03 #4160

  • Sam
  • Sam's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 154
  • Ontvangen bedankjes 0
zoooooo, wat een onthulling! alsof het niets is! xtc en coke gebruik! ik had onmiddellijk mijn boeltje gepakt als ik daar aan tafel had gezeten. drugs is wat mij betreft een absolute no-go. Ik zou geenszins van plan zijn om eventueel een relatie te overwegen met iemand die dit als compleet normaal beschouwd. Run forest run!

Inloggen om te reageren.

Jan 18 mrt 2020 08:42 #4169

Sam schreef : zoooooo, wat een onthulling! alsof het niets is! xtc en coke gebruik! ik had onmiddellijk mijn boeltje gepakt als ik daar aan tafel had gezeten. drugs is wat mij betreft een absolute no-go. Ik zou geenszins van plan zijn om eventueel een relatie te overwegen met iemand die dit als compleet normaal beschouwd. Run forest run!



:duim-omhoog

Inloggen om te reageren.

Jan 18 mrt 2020 09:03 #4170

Bakkertje1960 schreef :

Janien schreef : Dank je Taurus voor je reactie :duim-omhoog

Om dit uit te zenden daar zal in het KRO-team de nodige discussie over geweest zijn.
Er was niets mis te verstaan aan wat Jan zei, dan is het ook geen waardeoordeel meer, maar een feit:
alles erna kan nu geregisseerd zijn om nog te redden wat er te redden valt.

Hopelijk volgt hier nog reactie op, ook door de KRO.
Al is het al vanwege 2 dames die hierdoor vertrekken en daarmee een signaal naar jan afgeven.


Het zal je zoon of dochter maar zijn die onder zijn leiding valt op deze zorgboerderij.


:blink:

Janien, ik heb het woord waardeoordeel opgezocht, jouw uitleg van dat woord is toch anders dan wat ik tegen kwam: de mening over hoe goed of hoe slecht iets is. Is Jan nu gelijk slecht of is het beter om af te wachten tot we hier meer over horen voordat we een (waarde-)oordeel hebben over Jan? Jan zegt dat hij af en toe wanneer hij uitgaat weleens een pilletje of snuifje neemt, hij zegt niet dat hij dagelijks tijdens zijn werk die rotzooi (ja, dat is mijn mening) nodig heeft om goed te functioneren. Moet iemand er op afgerekend worden wanneer hij in zijn vrije tijd iets doet waar niet iedereen het mee eens is. Het is niet verboden om te gebruiken hier in Nederland. Je kan er op tegen zijn, maar het mag wel. Je mag niet te veel op voorraad hebben.

Wat weten wij van andere mensen wat zij in de vrije tijd doen: waarom oordelen en veroordelen als zij hun werk overdag goed doen.


Is de drugs (cocaïne) maandagochtend klokslag 8.00 uur uitgewerkt?
Vanaf 8.00 uur niet meer verslavend?

Zorgverleners hebben een extra verantwoordelijkheid.
Cliënten worden daar in goed vertrouwen aan zorg en kunde overgelaten.
Ik heb heel veel jaren pleegzorg gedaan, sta niet afwijzend tegenover maatschappelijke problemen, integendeel. Er zit veel begrip in mij als mensen er mee aan de slag gaan.
Maar dit is een vrijbrief...gaat niet over herstel of ergens vanaf zien te komen, nee dit gaat over een verzoek tot acceptatie van een verslavende gewoonte.

Ik weet nog hoe streng de toelating was om bijvoorbeeld pleegzorg te mogen doen.
Ga in hemelsnaam niet in discussie over wat het verschil tussen een zorgboerderij en pleegzorg is.
Het gaat over zorgtaken en zorgverantwoordelijkheid ook nog eens een over een voorbeeldfunctie.
Ik weet ook zeker dat Jan daar met deze bekentenis niet doorheen gekomen was.

Ik snap echt wel wat je wilt zeggen, echt waar, maar verslaving, en cocaïne is per definitie verslavend (zie trimbos instituut), is niet de ene dag wel problematisch en de andere dag niet.

Begrip is pas van belang als mensen inzien dat 'drugs' een 'no go' is, hun leven kapot maakt uiteindelijk.
Tot die tijd is een hardere aanpak nodig, signalen uit de omgeving dat dit een 'no go' is, verslaving is een heel eigen problematiek.

Verder laat ik deze discussie los, ik weet wat je wilt zeggen en respecteer verder je visie, al begrijp ik deze niet.

Inloggen om te reageren.

Jan 18 mrt 2020 11:39 #4173

Janien schreef :

Bakkertje1960 schreef :

Janien schreef : Dank je Taurus voor je reactie :duim-omhoog

Om dit uit te zenden daar zal in het KRO-team de nodige discussie over geweest zijn.
Er was niets mis te verstaan aan wat Jan zei, dan is het ook geen waardeoordeel meer, maar een feit:
alles erna kan nu geregisseerd zijn om nog te redden wat er te redden valt.

Hopelijk volgt hier nog reactie op, ook door de KRO.
Al is het al vanwege 2 dames die hierdoor vertrekken en daarmee een signaal naar jan afgeven.


Het zal je zoon of dochter maar zijn die onder zijn leiding valt op deze zorgboerderij.


:blink:

Janien, ik heb het woord waardeoordeel opgezocht ............. overdag goed doen.


Is de drugs (cocaïne) maandagochtend klokslag 8.00 uur uitgewerkt? ................. Verder laat ik deze discussie los, ik weet wat je wilt zeggen en respecteer verder je visie, al begrijp ik deze niet.


Ik respecteer jouw visie zeker ook, Janien. Dat we elkaar niet begrijpen, dat geeft toch niet. Zoveel mensen, zoveel wensen: maar ook zoveel ideeën, zoveel visies. Te lezen hoe anderen over zaken denken, zorgt dat ik blijf nadenken en soms ook, dat ik mijn mening zal bijstellen.
Alleen de zin: Ga in hemelsnaam niet in discussie over wat het verschil tussen een zorgboerderij en pleegzorg is. wat ik hier nou mee moet...

Inloggen om te reageren.

Jan 18 mrt 2020 13:12 #4175

Aan een dergelijke discussie komt nooit een einde dus laat het rusten en wacht komende zondag af.

Inloggen om te reageren.

Jan 22 mrt 2020 21:56 #4201

Aflevering 6

Het drugsverhaal was nog niet uit de lucht. Hoewel Vera bij Jan even lekker haar hart heeft kunnen luchten, en hiervan wel opknapte, is het toch wel iets wat later weer op kan gaan spelen. Dit soort weerzin gaat niet zomaar over.
Wel denk ik dat zij tussen de 'cliënten' op de boerderij wel aardig op haar plek is. In veel opzichten positief, maar ja, die drugs...

Inloggen om te reageren.

Jan 22 mrt 2020 21:56 #4202

  • Laura36
  • Laura36's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 676
  • Ontvangen bedankjes 1
Ehm, tja, best wel een beetje eng, zo'n hoge kandelaar met aangestoken kaarsen op dat lage tafeltje..

Vera is opgelucht dat ze haar hart gelucht heeft ivm zijn bekentenis. Ook doordat hij zegt dat het geen groot ding is in zijn leven. Hoopt daardoor ook beter te slapen die nacht.. :duim-omhoog

Inloggen om te reageren.

Jan 22 mrt 2020 22:21 #4214

Maar och, wat een cliffhanger! :huh: Volgende week weer een confession van Jan...

Inloggen om te reageren.

Jan 22 mrt 2020 22:24 #4218

  • Laura36
  • Laura36's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 676
  • Ontvangen bedankjes 1
Er gaat beslist nog iets komen :blink: ;)

Inloggen om te reageren.

Jan 22 mrt 2020 22:33 #4221

Maar wat?? Misschien knipt hij wel z'n teennagels in bad... :zie-niks:

Inloggen om te reageren.