Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Boeren in het nieuws 05 apr 2018 22:41 #1699

randstadse schreef : Leuk alweer een BZV baby erbij: boer Teus en vrouw Pam: gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2de zoon. ( Wow.. meer dan 9 pond bij de geboorte..die was echt klaar om geboren te worden ;))
Met dochter Silke (3de kindje van Hans & Audrey na 2 zoons) de hoeveelste baby alweer? ;)


inderdaad weer heel leuk nieuws!

betreft aantal nu ben ik al de tel kwijt geraakt hoeveel het er zijn maar neemt niet weg dat leuk te lezen is als er een klein wonder er bij is

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 14 apr 2018 19:46 #1704

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Zeggus.. hoe is de stand van zaken van de laatste boeren die nog eens een oproepje deden en waarop geschreven kon worden? Daar horen we hielegaar niks van. Raar toch?

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 15 apr 2018 09:24 #1705

tja, nu is duidelijk waarom er zes maanden of zoiets tussenzit tot de echte uitzendingen van BZV beginnen. We hebben te horen gekregen hoeveel brieven iedereen had, sindsdien is het stil. Wellicht ook dat vele briefschrijf(st)ers er niet op zitten te wachten om bij de eerste date meteen aan heel nederland te worden voorgesteld? Ook al is het dan wel een tv-programma. Maar goed, ik verwacht eigenlijk binnenkort wel een update. We zijn tenslotte nu al weer drie maanden verder.
Ook van de afgevallen logeerdames nog helemaal niks. Ben nog altijd verbaasd dat er destijds blijkbaar geen postzakken vol voor Marit zijn gekomen na haar avontuur bij Riks.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 16 apr 2018 21:18 #1708

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Misschien kan iemand je daar antwoord op geven, Zilte.. ik niet iig. Afwachten maar.
Bamse: er zijn de afgelopen jaren natuurlijk heel veel afgewezen kandidates geweest. Van sommigen horen we nog wel 's wat, van anderen niet. Het zij zo.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 24 apr 2018 22:59 #1712

67e

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 25 apr 2018 16:20 #1714

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Zó veel al... dankje Ingrid :)

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 26 apr 2018 22:35 #1716

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Drie bekende boerinnen op tv vanavond: Henrieke, Bertie en Agnes bij een programma van NCRV-KRO / artsen versus internet.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 16 mei 2018 19:07 #1857

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Het zat er natuurlijk aan te komen ... maar toch. Penibele situatie voor een aantal!


www.nu.nl/ondernemen/5269133/kabinet-kom...steem-niet-hulp.html

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 17 mei 2018 13:18 #1863

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0

Zilte Deerne schreef : Het zat er natuurlijk aan te komen ... maar toch. Penibele situatie voor een aantal!


www.nu.nl/ondernemen/5269133/kabinet-kom...steem-niet-hulp.html


Mijns inziens zit er aan beide zijden onnadenkendheid.
Het fosfaat is al jarenlang een probleem, althans, het ligt er ook weer aan hoe het probleem ingevuld wordt e.d. maar dat is een andere discussie. Alle partijen (boeren, overheid, LTO) konden bevroeden dat hier een knelpunt zou gaan optreden. Evengoed werd hierop door de overheid niet geanticipeerd door de boeren, alvorens uit te breiden, ernstig te waarschuwen dat het fosfaat hierin een belemmerende factor kan gaan spelen. Veel boeren wilden natuurlijk gaan uitbreiden en gingen geld lenen voor grotere stallen met nu alle gevolgen van dien.
Degenen die dit niet gedaan hebben kunnen nu, omdat ze geen of minder aflossingsverpichtingen hebben, hun hoofd nog wel boven water houden. Maar de anderen hebben het slecht.
Nu kun je zeggen dat de boeren beter hadden moeten weten, is ook zo, maar zij trekken niet aan de touwtjes omtrent regelgeving. Dat doet de overheid. In die zin denk ik dat de bepaald niet pro-actieve houding omtrent het fosfaat van de overheid destijds laakbaarder is. Naar mijn mening schuurt het zelfs tegen onbehoorlijk bestuur aan. En het niet thuisgeven met hulp bieden valt daar dan ook onder.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 17 mei 2018 23:55 #1869

Wijs opgeschreven Taurus. Ik heb er weinig verstand van maar op mij is het altijd overgekomen als dat er een heerlijk uitziende worst is voorgehouden. Nadat de worst verorberd was, kreeg men te horen dat er nu teveel genomen is.... en dat men op de blaren moet gaan zitten. Onbehoorlijk bestuur, zo voelt het inderdaad.

Inloggen om te reageren.