Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Boeren in het nieuws 02 juni 2018 23:40 #1925

Er is ook nog nieuws over een andere boer , Geert en Geertje zijn uit elkaar , volgens Geert werkte het niet een relatie en dan zo ver bij elkaar vandaan wonen .
Geert zit niet stil want heeft nu Ria ontmoet op een BBQ voor alleenstaanden , ze heeft al gekookt en zelfs al een keer de was gedraaid , aldus de Groninger .

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 03 juni 2018 19:35 #1926

Dribbel schreef : Er is ook nog nieuws over een andere boer , Geert en Geertje zijn uit elkaar , volgens Geert werkte het niet een relatie en dan zo ver bij elkaar vandaan wonen .
Geert zit niet stil want heeft nu Ria ontmoet op een BBQ voor alleenstaanden , ze heeft al gekookt en zelfs al een keer de was gedraaid , aldus de Groninger .


Arme Geert, ondanks zijn 'grote' mond, wat zal hij zich alleen voelen...

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 03 juni 2018 21:39 #1928

Boer Frans in de bocht B) :
"Mijn overgrootvader heeft dit (stuk land/bos) in 1740/1750 gekocht..."

Ik denk dat hij er nog wel een overgrootvader bíj mag doen, en misschien nog wel één: 8 à 9 generaties geleden :side:

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 04 juni 2018 14:11 #1932

Ik denk het ook Bakkertje , het lijkt wel of hij enorm bang is weer alleen te zijn .
De ene vrouw is nog maar nauwelijks uitgezwaaid en van het erf en hup de volgende is er al kokende en wassend weer over de vloer .
Zo hoeft hij nergens over na te denken of iets te verwerken , een soort van voortdurend op de vlucht zijn voor zijn gevoel ?
Zo komt het althans op mij over , ik word er al doodmoe van als ik het alleen maar lees .
Hopelijk vindt hij bij deze dame eens rust .

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 10 juni 2018 21:05 #1933

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Die varkensboerin met haar buitenvarkens heeft zo mijn hart gestolen, de varkens vrij en blij buiten. Henny met zijn 1100 probeert het goed te doen, maar in mijn ogen is dat meer een fabriek. Voor mij geen goedkoop vlees, ik eet wel vlees of vis maar hooguit 2 x in de maand en dan van beter leven. Kleinschaligheid, bewustwording dat vlees echt niet elke dag hoeft, zou de wereld een stuk beter maken. En ik heb een minimuminkomen maar 'spaar' liever door voor een stukje vlees dat een een buiten(dieren)leven heeft gehad ipv een kooileven van hooguit 5 maanden. Groot respect trouwens voor boer Jos en Dycke die juist naar de kleinschaligheid terug zijn gegaan! Wat een lef! En wat doen ze het goed!

Note: Henny gaf aan dat als mensen bereid waren meer te betalen voor vlees, dat hij dan ook 'om' zou gaan. Ik hoop dat de bewustwording onder de mensen toe zal gaan nemen , zodat er gezonder voor mens en dier voedsel geproduceerd kan worden. En dat Henny er geen 10 jaar over hoeft te doen maar 2 :) Maar de supermarkten zullen als eerste ook betere prijzen moeten betalen, de tussenhandel tussen boer en consument verdient achterlijk TE veel!

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 11 juni 2018 00:29 #1936

Zilte Deerne schreef :
Note: Henny gaf aan dat als mensen bereid waren meer te betalen voor vlees, dat hij dan ook 'om' zou gaan. Ik hoop dat de bewustwording onder de mensen toe zal gaan nemen , zodat er gezonder voor mens en dier voedsel geproduceerd kan worden. En dat Henny er geen 10 jaar over hoeft te doen maar 2 :) Maar de supermarkten zullen als eerste ook betere prijzen moeten betalen, de tussenhandel tussen boer en consument verdient achterlijk TE veel!


Ruim twintig jaar geleden zei een varkensboerin al eens tegen mij dat ze het liefste met twintig varkens in de wei in haar bestaan zou willen kunnen voorzien. Maar zolang vlees zo goedkoop mogelijk moet zijn, kunnen boeren simpelweg niet anders. Wanneer de consument bereid is om meer te betalen (en als dat geld dan ook daadwerkelijk naar de boeren en de dieren gaat, en niet blijft hangen bij de tussenhandel) kunnen productiedieren een beter leven krijgen, zo simpel is het.

En inderdaad, leuk om te zien hoe Jos en Dycke het nu doen. Jos is weer "gewoon" boer en dat doet hem duidelijk goed. En Dycke is een echte boerin geworden. :)

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 12 juni 2018 19:14 #1938

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Boer Willem is "On Tour" !!

Voor een heerlijk avondje hoef je niet tot 5 december te wachten: klik op de link laat je lekker maken!

www.aantafelmetboerwillem.nl/

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 09 juli 2018 20:06 #1942

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
De eenzame boer en zijn koe...

Er is een theaterstuk van de Peergroup over de worsteling van de eenzame boer en zijn moeilijke bestaan. ( Een weergaloze rol van Fabian Jansen die ooit André Hazes speelde in "Zij gelooft in mij'. ) Het onderwerp zelfdoding is nog steeds taboe maar komt hierin wel voor.

> Zelfdoding lijkt onder agrariërs vaker voor te komen dan in andere beroepsgroepen. De sector zweeg tot voor kort over dit pijnlijke onderwerp. Het taboe is er nog altijd. Toen antropologe Lizzy van Leeuwen amper vijf jaar geleden LTO Nederland benaderde voor haar onderzoek naar zelfmoord onder agrariërs en haar boek hierover ( De Hanenbalken ) , kreeg ze van een voormalig bestuurder te horen 'We hoeven uw onderzoek niet. Wij willen geen publicaties hierover. Problemen lossen wij op in eigen kring. Ik vind uw vragen erg opdringerig ." Maar langzamerhand is er wat aan het veranderen. Land- en tuinbouworganisatie LTO-Noord werkt mee aan de bijzondere productie. Het is locatie theater, over een jonge, alleenstaande boer, die afstand moet doen van zijn bedrijf omdat hij het financieel niet meer rond kan krijgen. LTO is aanwezig bij de voorstellingen om contact te leggen met boeren die daar behoefte aan hebben. ( bron: Trouw tekst: Joop Bouma ) <

www.vanplan.nl/uitje/maalkop-boerderij-a...k-45-goutum-38153190

www.peergroup.nl/projecten/maalkop/

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 25 sept 2018 21:33 #2060

Post op Facebook:

Dus het Commissariaat voor Media stelt een onderzoek in naar Yvon Jaspers ivm belangenverstrengeling?

Eindelijk zien we de eerste stuiptrekkingen van de linkse groene beweging in Nederland: al deze partijen zoals Wakker Dier, Partij voor de Dieren, De Vegetarische Slager, Radar zijn niet gewend dat onze prachtige agrarische sector ook positief in het nieuws kan komen! Dat voelt gek hè??

En dat Commissariaat voor Media? Die moeten misschien even de boter van hun hoofd halen, kijk eens naar de belangenverstrengeling van de media in onderstaand plaatje! En die mensen eten met z'n allen van alle naïeve Nederlandse burgers die steeds dachten dat ze van deze personen allemaal 'de waarheid' hoorden. Niets bleek minder waar; ze leven alleen van het zwart maken van de mooiste sector van Nederland door het oproepen van emoties op basis van #fakenews. Of dacht u echt dat ze zo idealistisch waren en het goed voor hebben met dieren??

Yvon Jaspers laat zien hoe het echt zit. En inderdaad: dat gebeurt op de publieke omroep, voor KRO-NCRV en voor NPO 1. Daar hoort het. Geen fakenews, #factchecking noemen we dat. En ja, daar krijgt ze voor betaald. Nota bene door ForFarmers wat een coöperatie is (dat is iets met leden en geen winstoogmerk enzo?).

Maar nu komt er dus een onderzoek naar belangenverstrengeling in de media? Daar zaten we met z'n allen op te wachten. En aangezien het Commissariaat zomaar klaar is met Yvon kunnen ze misschien direct even doorzetten en kijken waarom Niko Koffeman via de Pvdd met politieke subsidies en mediageld al jaren 'wakker dier achtig #nepnieuws' de wereld in mag slingeren.


Bijlagen:

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 27 sept 2018 12:46 #2072

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0
BZV gaat zich in de volgende aflevering in Temptation Weiland afspelen. :woohoo: :whistle: :cheese:

speld.nl/2018/09/27/volgende-week-in-boe...aken-hun-opwachting/

Inloggen om te reageren.