Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Ik vind boer Marnix leuk! 12 nov 2018 21:53 #2668

Sylvia schreef : Hebben jullie die tekst ook gezien achterop die jarrebak-jaKOEzie? Er stond iets van: Niet drinken onder de 18%
Ik vond dat wel wat zeggen over Marnix. Dat lijkt mij nou net zo.n ventje van 18 die zo.n zuipschuurtje had.


Marnix wilde het woord mindmap gaan googlen, ik heb het woord jarrebak op google moeten opzoeken. Ik kwam terecht bij het 'Wurdboek fan de Fryske taal' en bij de 'Nederlandse Volksverhalenbank / Under de jarrebak'. Volgens mij is het volksverhaal ook in het Fries. Ik weet nu dat een jarrebak een gierbak is.

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 12 nov 2018 22:56 #2670

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Bakkertje1960 schreef :

Sylvia schreef : Hebben jullie die tekst ook gezien achterop die jarrebak-jaKOEzie? Er stond iets van: Niet drinken onder de 18%
Ik vond dat wel wat zeggen over Marnix. Dat lijkt mij nou net zo.n ventje van 18 die zo.n zuipschuurtje had.


Marnix wilde het woord mindmap gaan googlen, ik heb het woord jarrebak op google moeten opzoeken. Ik kwam terecht bij het 'Wurdboek fan de Fryske taal' en bij de 'Nederlandse Volksverhalenbank / Under de jarrebak'. Volgens mij is het volksverhaal ook in het Fries. Ik weet nu dat een jarrebak een gierbak is.


:D Kijk, Bakkertje, zo leer je nog es wat bij. ;)
Onze eigen taal ( en al zijn dialecten ) is zooo veelzijdig, veelzeggend daar kan geen mindmap tegenop.
En jarre is gewoon een heel mooi woord.
Momenteel is het dagelijks jarre- rijden wat de boeren hier doen, nouja, bijna dagelijks. En dat klinkt dan meteen een stuk gezelliger dan 'ik ga even pis en stront rijden. '

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 12 nov 2018 23:12 #2671

  • Sylvia
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja! En ik ben ook een Friesin!

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 12 nov 2018 23:32 #2672

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Sylvia schreef : Ja! En ik ben ook een Friesin!


...ik weet niet wat ik ben, of nouja, ik weet het wel: gewoon een volbloed-mixje ...Mijn opa een Zeeuw, mijn moeder een Drent, mijn vader een Tukker... en ik woon op een hoop zand ergens in Friesland.

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 12 nov 2018 23:55 #2673

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Sylvia schreef : Hebben jullie die tekst ook gezien achterop die jarrebak-jaKOEzie? Er stond iets van: Niet drinken onder de 18%
Ik vond dat wel wat zeggen over Marnix. Dat lijkt mij nou net zo.n ventje van 18 die zo.n zuipschuurtje had.



Hahaha, hij lust dus alleen wat sterkers! :D
( zie de procenten ;) )

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 13 nov 2018 04:59 #2675

Ik ga steeds op en neer wat Marnix betreft. Soms moet ik echt erg om hem lachen, soms denk ik, sjeetjemina man, doe niet zo bot.

Het idee van die 15 steekwoorden was ook niet verkeerd, maar de meiden hadden juist bedacht dat HIJ een mindmap zou maken zodat hij wat duidelijkheid zou krijgen over zijn gevoelens. Nu vroeg hij dat van de dames. Ook leuk, maar niet hun bedoeling.

Ik weet 't niet met Marnix...

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 13 nov 2018 10:14 #2686

  • Sam
  • Sam's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 154
  • Ontvangen bedankjes 0
Stug, direct, oprecht en ja, soms ook bot, maar daardoor wel weer duidelijk. Ik hou daar wel van. Fan is een groot woord, maar ik kan die Marnix wel waarderen, ik zie in hem een oprecht mens die wel heel hard zijn best doet. (in al zijn onhandigheid qua uitlatingen soms)

Misschien dat Friezen (die zelf ook wel eens als stug betitteld worden...) dat als positiever zien dan andere mensen. Hoe bot ook, ik hou meer van mensen die zonder draaikonterij zeggen wat ze te zeggen hebben of dat nou positief of negatief is, dat kan me niet zo veel schelen, maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent!

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 13 nov 2018 12:40 #2689

  • Sylvia
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik woon vlakbij de snelweg die geblokkeerd werd door de Friezen om de anti-zwartepiet-demonstratie tegen te houden. Maar ik ben geboren in Gaasterland.

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 13 nov 2018 12:43 #2691

  • Sylvia
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik houd ook niet van dat omslachtige gedoe en ik houd ook niet van koude kak en discussies over biologische onbespoten eten...en mannen met van die lakschoentjes.
En weet je...lakschoentjes of stoere laarzen of klompen...uiteindelijk liggen al die mannen na 3 maanden met hun voeten op je salontafel schijtend en boerend te zappen.

Inloggen om te reageren.

Ik vind boer Marnix leuk! 13 nov 2018 13:00 #2692

Sylvia schreef : En weet je...lakschoentjes of stoere laarzen of klompen...uiteindelijk liggen al die mannen na 3 maanden met hun voeten op je salontafel schijtend en boerend te zappen.

Jaaaah. :woohoo: :kiss: :cheese:

Inloggen om te reageren.

Moderators: Moderator