Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Boeren in het nieuws

Boeren in het nieuws 20 nov 2018 23:09 #151

Zilte Deerne schreef : .....
www.trouw.nl/home/sluw-hoe-asscher-meebe...-toebrengt~aa2e9134/

Ik zal even de tekst van het artikel hier plaatsen. De link geeft slechts toegang tot 5 artikelen van Trouw (als niet-lid).

FRAMING
PvdA’er Lodewijk Asscher zit in een praatprogramma met twee boeren die ooit aan ‘Boer zoekt vrouw’ meededen. Ze vragen om waardering.

Ze hebben jonge gezinnen, werken hard, houden van hun dieren, maar worden veel te weinig gewaardeerd door de politiek, zeggen ze. Voormalig PvdA-staatssecretaris Van Dam was zo’n bad guy met desinteresse voor boeren. “Waarom wordt de agrarische sector zo onderschat in de politiek?”, vraagt een van de boeren. Hoe reageert Asscher?

Je hebt gelijk, zegt hij. Er moet meer belangstelling komen voor waar ons voedsel vandaan komt.

Wat gebeurt hier?

Een. Het lijkt erop alsof Asscher meebeweegt met de boeren - hij geeft ze immers gelijk. Twee. Dat doet hij in werkelijkheid natuurlijk niet. De boeren willen meer aandacht voor boeren en boerenbedrijven. Asscher wil meer aandacht voor voedsel. Voedsel moeten we op een goede manier produceren, vervolgt hij, ‘en daar moeten we de boeren bij betrekken’. Kortom, voedsel wordt nu niet goed geproduceerd, dat moet anders en boeren mogen daarover meepraten. Dat is niet de waardering die de boeren willen.

Framing heeft vaak iets van de Japanse vechtsport aikido. Je beweegt eerst mee met je tegenstander en brengt hem daarna een slag toe. Dat is wat Asscher doet.

Als je tegenover een beroepspoliticus staat, kun je zijn antwoord knap of handig vinden. Maar deze twee authentieke boeren charmeren je als kijker. En dan komt Asschers aikido toch een beetje sluw, een beetje té sluw over.

Met een slimme term kun je de werkelijkheid niet alleen beschrijven, maar ook maken. Bestuurskundige Hans de Bruijn wijst wekelijks op voorbeelden van framing. Zie ook trouw.nl/framing.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 20 nov 2018 23:16 #152

Nu mijn reactie: Dat de PvdA tijdens de laatste verkiezingen een historisch laag aantal stemmen gekregen heeft is compleet en alleen de schuld van Asscher. Die vent heeft werkelijk helemaal niks. Hij zal in de omgang wel een aimabele man zijn maar je hebt er werkelijk helemaal niets aan. Het antwoord wat hij aan deze boeren gaf is hier een goed voorbeeld van.

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 21 nov 2018 09:43 #153

• Zilte Deerne
  • Zilte Deerne's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Taurus schreef : Nu mijn reactie: Dat de PvdA tijdens de laatste verkiezingen een historisch laag aantal stemmen gekregen heeft is compleet en alleen de schuld van Asscher. Die vent heeft werkelijk helemaal niks. Hij zal in de omgang wel een aimabele man zijn maar je hebt er werkelijk helemaal niets aan. Het antwoord wat hij aan deze boeren gaf is hier een goed voorbeeld van.

Precies dat bedoel ik, ten hemelschreiend. ( maar kennelijk heeft niemand dan op jou na , 't gelezen ...:huh: )

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 28 nov 2018 18:24 #154

• Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Misschien was het beter geweest als ons Alex alleen op de stee was geweest...( over Schouten en Campina wil ik geen woorden vuil maken )
www.telegraaf.nl/nieuws/2851733/koning-w...-zijn-op-onze-boeren

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 28 nov 2018 23:07 #155

Ik had het al gelezen in de krant. :)
Misschien zou je in de reactie van de koning kunnen lezen dat hij zich op z'n minst ongemakkelijk voelt bij de situatie dat er een karige beloning tegenover behoorlijk wat inspanning en risico staat...

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 12 dec 2018 21:53 #156

Afgelopen zaterdag waren Leo en Eline nog bij de BzV-Afterparty aanwezig, vandaag is hun tweede zoon Guus geboren! Wat een mooi bericht!

boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/nieuws/tweede..._EpSqtcVbY6EnBQcRSdc

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 12 dec 2018 22:14 #157

• randstadse
  • randstadse's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Wat leuk! Gefeliciteerd met jullie 2de zoon "Guus" Leo en Eline!! En wonderbaarlijk dat jullie vlak voor die geboorte nog op de afterparty aanwezig waren!:ohmy: :woohoo:

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 19 dec 2018 18:30 #158

• Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Bakkertje1960 schreef : Afgelopen zaterdag waren Leo en Eline nog bij de BzV-Afterparty aanwezig, vandaag is hun tweede zoon Guus geboren! Wat een mooi bericht!

boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/nieuws/tweede..._EpSqtcVbY6EnBQcRSdc

Prachtig bericht, Van harte gelukgewenst!

Inloggen om te reageren.

Boeren in het nieuws 19 dec 2018 18:31 #159

• Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
...

Inloggen om te reageren.

Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden