Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

De blogs 24 feb 2020 20:55 #3673

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0
En natuurlijk heeft tout schrijvend Nederland hun mening over deze aflevering op het wereldwijde web gegooid.

Als eerst een copy-paste van Rick Evers' schrijfsel:

En we zijn los! Seizoen zeshonderdtachtig van Boer Zoekt Vrouw. Yvon is er nog, de hond is er nog en de oude rammelbak is er ook nog. Boeren kregen sowieso al de schuld van het klimaatprobleem. Yvon doet daar rustig een schepje bovenop met haar ouwe stinkdiesel uit 1984.
En over terug in de tijd gesproken. We hebben zowaar een nieuwe Geile Geert. Of ik hem zo blijf noemen hangt natuurlijk van zijn eigen gedrag af, maar vanavond was Geert lekker bezig. Hij zoekt iemand met de wauw-factor. Hij wilde 'lekker wijf' zeggen, maar Yvon had hem verteld dat zoiets op tv gek overkomt. Samen met zijn vriend, Geile Pierre, zaten ze als twee vieze oude mannetjes het vlees te keuren: "die rooie is mooi, die moeten we houden. Kijk, das ook een mooie, leg die maar apart." Wel lullig voor al die 79 vrouwen die ook teksten geschreven hebben. Geert en Pierre hebben er geen letter van gelezen.
Bastiaan kreeg zelfs 167 brieven. En uiteraard werden er weer de nodige knutselwerkjes gemaakt. Ik zag stukken kaas, kijkdozen en er werden zelfs TikTok-filmpjes gemaakt. Heerlijk toch, die Boer Zoekt Vrouw-zekerheden. De onverstaanbare boer, de schreeuwende Yvon en de oubollige keuken had ik al afgevinkt. Was ik toch bijna de knutselwerkjes vergeten. De surprises. De cadeautjes. Typisch vrouwen. Mannen doen dat niet. Die sturen gewoon een brief.
Tenminste, dat dacht ik. Totdat ik de 633 'brieven' van Annemiek zag. Ik was in shock. Als mannen indruk willen maken op een vrouw, gaan ze blijkbaar ook aan de keukentafel knutselwerkjes in elkaar zetten. Als ik dat geweten had, was ik vroeger ook met een zelfgemaakte kalender naar de kroeg gegaan. Of met een bosje plastic bloemen van de Action. Misschien had ik zelfs een rocknummer op moeten nemen in een boerenschuur. Ik wist het allemaal niet. Wat ik wel mooi vond om te zien, was dat er eindelijk een boer(in) was die wist hoe ze om moest gaan met het geschreeuw van Yvon: gewoon terugschreeuwen. Daar stonden ze samen in de keuken: "ZEG, WAAR KNAP JIJ NOU OP AF ANNEMIEK? NOU, LEUK DAT JE HET VRAAGT YVON. BIJ MIJ IS DAT TOCH VAAK EEN UITSTRALINGSDINGETJE."
Jan is er volgende week ook weer bij. Wie Jan was? Dat is die man die op Raymond van Barneveld lijkt. Ik had het dan ook leuker gevonden als niet Yvon, maar Raymond de post was komen brengen. Helaas. Jan is ook de man met de blauwe schapen. Hij geeft zijn ooien een blauwe kont zodat hij kan zien wie er gedekt is. Er waren drie rammen voor 120 ooien. Eén op veertig dus. Een mooie score, maar Jan doet het zelf nog beter: 63 brieven. Halverwege werd hij overmoedig en begon hij zelfs aan zijn post te snuffelen. Hij moest ineens denken aan die kaars die naar de vagina van Gwyneth Paltrow ruikt en dacht dat misschien één van de brievenschrijvers... nou ja, laat ook eigenlijk maar.
De laatste die door mag naar de volgende ronde is Geert Jan. De patatboer. Hij kreeg 56 brieven en dat is genoeg. Komt waarschijnlijk door zijn paarden. Een man met paarden én een eigen frietkraam. Voor veel vrouwen is dat een droomman. Zo ook voor Mieke die uiteraard een brief schreef. Ze werd er even uitgelicht. Wat ze precies zei weet ik niet meer, want ik werd steeds afgeleid door haar bijzondere bril en haar zesendertig honden. En waar een man met paarden voor veel vrouwen de hoofdprijs is, betwijfel ik of dat andersom geldt voor een vrouw met een roedel honden. Voor je het weet zeggen ze op straat: "kijk, dat is die man die verkering heeft met dat gekke hondenvrouwtje".
En waar Bastiaan, Annemiek, Jan en Geert Jan volgende week hun tien vrouwen ontmoeten, en Geert zijn tien lekkere wijven, hebben Johan, Martien, John, Ronald en Willem meer geluk. Die kregen minder brieven en hoeven daarom niet mee te doen met die gekkigheid op tv.
John vond het dan ook oké. Denk ik tenminste, want dat is wat hij veertien keer achter elkaar zei: oké.
Martien Meiland kreeg 37 brieven en ook dat was niet genoeg. Wel jammer, want nu blijf ik zitten met nogal wat Martien Meiland-grapjes.
John kreeg 24 brieven. Er was er zelfs eentje bij met een heel net handschrift. Getypt weliswaar, maar toch heel netjes.
Ronald kreeg 28 brieven. Hij zei dat je niet gelukkig wordt van Doutzen Kroes. Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over, maar daar ga ik niet al te veel op in anders slaap ik op de bank vanavond.
En dan Willem. Ach Willem. Hij kreeg zes brieven. Vijf kwamen er opdagen en Willem besloot te fluisteren. Niet om de meiden angst aan te jagen, maar om het geschreeuw van Yvon een beetje te compenseren natuurlijk.
Tot volgende week! Ik heb er nu al weer zin in.

www.facebook.com/rickeversbzv/posts/2677880072446777

Inloggen om te reageren.

De blogs 24 feb 2020 21:09 #3674

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0
Steffi en Roel maken voor Omroep Brabant een vlog:

www.omroepbrabant.nl/nieuws/3161256/Boer...oek-naar-wauw-factor

Inloggen om te reageren.

De blogs 24 feb 2020 21:22 #3677

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0
Feetje is ook weer van de partij.

feetjeblogt.wordpress.com/2020/02/23/bzv-2020-post/

Inloggen om te reageren.

De blogs 24 feb 2020 21:25 #3679

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0
De andere vertrouwde schrijfsters hebben kennelijk nog een writersblog... block... writerblock! Want daar kan ik nog geen recente verslagen van vinden. :)

Inloggen om te reageren.

De blogs 24 feb 2020 21:43 #3680

Ha leuk Taurus, je hebt er een aantal gevonden!
Angela kijkt TV, van een ochtendkrant, had ergens geschreven dat ze er niet meer over schrijft. Ik ben vergeten waarom niet meer, want ze bleef wel fan en kijken...
Maar Mariet Oosterwijk van die andere grote ochtendkrant komt iedere week met een video over BzV.

Inloggen om te reageren.

De blogs 26 feb 2020 20:08 #3688

Cee was ook actief.
ceedrinktthee.wordpress.com/

Van Lisette schrijft en ook margje heb ik helaas nog geen blog gevonden. Maar die hadden wel over de voorstelronde geschreven, dus misschien komt daar nog iets.

Merlyn van Dobben schrijft niet meer over BZV. Jammer.

Inloggen om te reageren.

De blogs 26 feb 2020 20:32 #3689

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0

bamse schreef :
Van Lisette schrijft en ook margje heb ik helaas nog geen blog gevonden. Maar die hadden wel over de voorstelronde geschreven, dus misschien komt daar nog iets.

Merlyn van Dobben schrijft niet meer over BZV. Jammer.


Het wordt allemaal een beetje tam inderdaad. Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de boerenprotesten van de laatste tijd? Of het 'nieuwe' er nu definitief vanaf?
Een oorzaak vinden is altijd lastig...

Inloggen om te reageren.

De blogs 27 feb 2020 18:36 #3709

De formule van BZV is altijd gelijk en dat houd niet iedereen vol,,, even de eerste aflevering kijken tot aan de speeddate en daarna weer over tot de orde van de dag... sociale media.

Inloggen om te reageren.

De blogs 01 mrt 2020 23:45 #3743

  • Alie Kruik
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Feetje heeft een blog over de speeddates.

www.feetjeblogt.nl

Inloggen om te reageren.

De blogs 02 mrt 2020 15:51 #3766

Op Facebook heb ik een blog gelezen van iemand die ik nog niet eerder gezien en gelezen heb: Boer ZOEKT Vrouw - door Manuela. Misschien dat iemand dat kan kopiëren. Ze schrijft leuk en respectvol...

Inloggen om te reageren.