Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Bij Marnix

Bij Marnix 09 okt 2018 12:14 #11

Sam schreef : Deze man is wel 1 groot verrassingspakket! En hoewel ie soms uitspraken doet waarvan zelfs je scherpste messen nog bot worden... saai of voorspelbaar kun je hem in elk geval beslist niet noemen! Wat een intrigerende man.[/quote

Je hebt helemaal gelijk Sam: saai of voorspelbaar issie beslist niet. Ben blij dat men erachter komt dat niets is wat het lijkt en dat we voortaan even anders gaan kijken dan meteen met een vooroordeel. Un first impresjon needs allwees a secund stjens voor un koed opinion :p
Zie ook topic Marnix van 26 september... ;) Afl. 3 Speeddaten in een boemel.

En aankomende week zit half Nederland gekluisterd aan de buis want sssspannend wordt het. :cheese:

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 09 okt 2018 16:54 #12

Ben eindelijk bijgekeken en eerlijk is eerlijk, laat die Marnix maar schuiven. Mooie roze overalletjes klaar voor de dames, nog een ritje 's avonds, ja hoor... Ik schreef al eerder, de botte opmerkingen zijn denk ik ook wel een houding, sarcasme kan soms best grappig zijn. Maar het leek er even op of hij 'de botte boer van het seizoen' zou worden, door het monteren van al die opmerkingen achter elkaar. Denk eerder; klein hartje.

Heb meer hoop dan vorige week, toen hij eigenlijk alleen Yvon leuk leek te vinden.... ;)

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 09 okt 2018 19:26 #13

SasKijktBZV schreef : Zonder zadel, zonder cap en voor één van de dames zonder rij ervaring rijden in de zee. Ik ben misschien een zeikerd, maar ik vind het wel gevaarlijk eigenlijk. Ook een beetje te zwaar voor het paard lijkt me.

Ik ben het met je eens over dat "te zwaar". We weten tegenwoordig dat een paard ongeveer 15-20% van zijn eigen lichaamsgewicht mag dragen. Op veel maneges wordt tegenwoordig ook maximaal 90kg aangehouden voor ruiters, dat is ook de reden waarom ik het rijden nog niet weer heb opgepakt, ik zit daar helaas nog steeds wat boven. Twee volwassenen is voor mij dus echt een "no go". Zeker zonder zadel, omdat het zadel normaal gezien zorgt voor een gespreidere verdeling van het gewicht over de paardenrug. Maar goed, van een paar korte ritjes door het water zal hij niet veel last hebben, denk ik.
Hij is overigens geen Tinker, en ook geen Paint, hij is een Duitse Rijpony.

Afijn, ik ben er nog niet uit wie het beste past bij Marnix. Mijn voorkeur gaat uit naar Willemijn, maar naar mijn voorkeur luisteren de boeren vaak niet, is mijn ervaring na weet ik het hoeveel seizoenen BZV.

Inloggen om te reageren.

форум

Bij Marnix 10 okt 2018 00:28 #14

Mee eens wat betreft het paard. Ik rij al jaren niet meer dus ben qua kennis niet vreselijk up to date. Maar twee volwassen ruiters op één paard is nooit prettig denk ik. Gewicht raar verdeeld. Zonder zadel hopst dat dan maar op de rug. Ik hoop dat de ritjes kort waren inderdaad. Kijk, het is geen drama. Maar mijn inziens is het een gevalletje van "wij mensen hebben hier schik van en voor jullie dieren is het maar een paar minuten vervelend." En dat is ook zo, maar ik hou niet van die insteek bij dieren. Bij mensen ook niet natuurlijk. Maar die hebben gelukkig meer middelen om hun ongemak uit te leggen en voor zichzelf op te komen.

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 14 okt 2018 17:25 #15

In kojbojfilms zie je ze ook regelmatig met z'n tweeën te paard weg galopperen. Zullen ook wel niet de lange ritten zijn die de film doet laten geloven maar het gebeurt wel. Dus hier in stap door het water moet geen probleem zijn denk ik zo. :)

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 14 okt 2018 17:51 #16

@Tau: Die Deutsche Reitpony was waarschijnlijk ook een hengst. En a: Pony's zijn sterk en b: hengsten kunnen wel wat hebben.
Het was geen dagtocht maar een kort ritje van hooguit een paar minuten.

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 14 okt 2018 22:28 #17

SasKijktBZV schreef : Ja das waar. Ik ben zelf nogal een gangers. Dat helpt niet mee.

euh??:huh:[/quote]

Stomme autocorrect! BANGERD bedoel ik. Is ook geen woord, mijn fout![/quote]

Haha, gelukkig maakte ie er niet gangster van ;) :D

Inloggen om te reageren.

Bij Marnix 14 okt 2018 22:38 #18

Ik heb net op Netflix 3 seizoenen Outlander gekeken -o, zóó romantisch...- en als je ziet wat de paarden daar allemaal doen. Jamie en Claire zitten heel regelmatig samen op een paard... Het korte ritje hier is dan echt een peulenschilletje voor dat paard van Marnix.

Inloggen om te reageren.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden