Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Evert 04 apr 2022 22:40 #5595

Omg ben ik dan echt de enige die zich groen en geel ergert aan Maud?
Evert geeft aan dat hij niet zo'n prater is waarop Maud antwoord nee ik ook niet. Soms moet je stil zijn en alleen voelen waarna ze vrolijk door ratelt??

Inloggen om te reageren.

Evert 04 apr 2022 23:13 #5599

Maud lijkt mij een enorm lief mens, of ze op de boerderij op de langetermijn gelukkig zal blijven, daar heb ik wel wat vraagtekens bij. Maud doet wat aan Neeltje van boer Wetse denken. Zij kreeg ook veel over zich heen, maar bewezen iedereen ongelijk en zijn al jaren samen.

Inloggen om te reageren.

Evert 06 apr 2022 11:02 #5600

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0
Een voorzichtige analyse van de lichaamstaal tussen boer Evert en zijn logees:

www.margriet.nl/lifestyle/lichaamstaalex...ent=&utm_term=a_1052

Wat vind jij? 8-)

Inloggen om te reageren.

Evert 06 apr 2022 21:45 #5601

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0

Een voorzichtige analyse van de lichaamstaal tussen boer Evert en zijn logees:

www.margriet.nl/lifestyle/lichaamstaalex...ent=&utm_term=a_1052

Wat vind jij? 8-)

Is het mogelijk om een copy-paste van de tekst te plaatsen? Er is een inlog nodig om verder dan de inleiding te kunnen lezen... :(

Inloggen om te reageren.

Evert 07 apr 2022 08:55 #5604

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0

Een voorzichtige analyse van de lichaamstaal tussen boer Evert en zijn logees:

www.margriet.nl/lifestyle/lichaamstaalex...ent=&utm_term=a_1052

Wat vind jij? 8-)

Is het mogelijk om een copy-paste van de tekst te plaatsen? Er is een inlog nodig om verder dan de inleiding te kunnen lezen... :(

Ja, hoor... :-);-) There you go:

Lichaamstaalexpert over Maud en Evert uit Boer zoekt Vrouw: ‘Haar expressiviteit en zijn terughoudendheid zijn geen match’

Wat hebben we weer genoten afgelopen zondag, van Boer zoekt Vrouw. Maud, één van de dames met interesse in boer Evert, is zeker de meest besproken deelnemer tot nu toe. En niet alleen met positieve redenen: veel kijkers vinden haar nogal aanwezig. We vroegen Heleen Makkinga, lichaamstaalexpert en trainer, om eens met ons mee te kijken. “Zij is heel expressief en hij redelijk timide; een groot verschil.”

Heleen Makkinga is trainer lichaamstaal bij de Body Language Academy en kan door tussen de woorden heen te kijken, goed analyseren hoe het gaat in het programma.

Ongemakkelijk
Maud besloot het boer Evert gisteren op de man af te vragen. “Vind jij mij leuk? Of helemaal niet? Kun je daar iets van zeggen?”, vroeg ze terwijl de twee in de tractor reden. Even daarvoor stonden de vrouwen en de boer in de gang, terwijl Maud zich demonstratief in overall hees. Evert laat hier een aantal gebaren zien, die duiden op ongemak. “Het wrijven over zijn hoofd, kin en later het beetpakken van zijn lippen zijn zogenaamde ‘zelftroostende gebaren’. Vaak laten mensen deze signalen zien als zij wat groter ongemak of stress ervaren.” En dat vat voor Heleen de situatie goed samen.

Volgens Makkinga zet deze ongemakkelijkheid zich door bij alle vrouwen, maar vooral als Maud gaat praten is het duidelijk. “Hij lijkt ongemakkelijk met haar directheid, en zij zoekt juist heel veel bevestiging van zijn interesse in haar. Dat zie je bijvoorbeeld als ze zichzelf uitnodigt voor een rondje op de trekker. Hij geeft vervolgens aan ‘geen keus te willen maken’ trekt zijn schouders op, kijkt weg en gniffelt wat ongemakkelijk.”

Amerikaanse handgebaren
Wat veel trouwe kijkers opvalt, is dat Maud heel aanwezig is tijdens het programma. Ze laat haar emoties duidelijk zien en voelen, met haar lichaamshouding én vele handgebaren. Makkinga legt uit dat hoewel dit een mooie manier is om je verhaal te illustreren, het voor sommige mensen wat overdreven kan overkomen. “Wat Maud doet is eigenlijk een beetje Amerikaans. Daar gebruiken ze meer grote handgebaren. Wij Europeanen maken wat kleinere gebaren De manier van praten van Maud kan voor sommige kijkers dus wat extreem over komen, alsof ze acteert. Maar haar gebaren passen mooi bij de ‘grote’ emoties die zij ervaart. Wat ik zie is oprecht.”

En daarbij valt het haar ook op dat de andere vrouwen in het seizoen juist meer timide en gesloten lijken te zijn; hierbij doelt ze specifiek op een voorbeeld bij de vrouwen van boer Jouke. “Zij zitten tijdens deze aflevering heel vaak met hun handen over elkaar, of ze liggen juist onder de tafel. En als je dan kijkt naar Maud, is zij juist extreem expressief.”

Geen match
We zien duidelijk dat Maud zeker moeite doet om er wat van te maken met Evert, maar volgens Makkinga zal het vermoedelijk weinig invloed hebben: ze twijfelt of Maud de beste match is voor hem. “De andere vrouwen matchen zijn manier van doen. Zonder veel te praten, rustige gebaren, maar door wel de juiste vragen te stellen en interesse te tonen.” Maar wie is dan wel de vrouw voor Evert? “Nans matcht heel erg met de lichaamstaal van Evert. Ze is rustig maar heeft haar woordje klaar, staat rechtop en gebruikt krachtigere gebaren dan Cora. Die laatste lijkt wat onzekerder, onder andere doordat ze vaak ineengedoken zit, ze maakt zich wat kleiner.

Nans weet steeds op het juiste moment de aandacht van Evert te trekken, bijvoorbeeld door hem even kort aan te raken. Cora is daar iets onhandiger in’, aldus Heleen.“Als ik het nu zou moeten zeggen, op basis van die paar afleveringen, gok ik op Nans, omdat zij en Evert elkaar goed lijken aan te vullen.” Gaat Evert ook echt voor Nans? We moeten nog even geduld hebben, want in de aflevering van de volgende week gaat Evert zijn keuze maken en moeten we helaas afscheid nemen van één van de drie vrouwen. Spannend!

Sanne van De Wetering
margriet.nl
04-04-2022

Inloggen om te reageren.

Evert 07 apr 2022 13:52 #5607

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0

Een voorzichtige analyse van de lichaamstaal tussen boer Evert en zijn logees:

www.margriet.nl/lifestyle/lichaamstaalex...ent=&utm_term=a_1052

Wat vind jij? 8-)

Is het mogelijk om een copy-paste van de tekst te plaatsen? Er is een inlog nodig om verder dan de inleiding te kunnen lezen... :(

Ja, hoor... :-);-) There you go:

Thnxs. :)

Inloggen om te reageren.

Evert 09 apr 2022 07:08 #5611

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0
Morgen weer een nieuwe aflevering van Boer Zoekt Vrouw. :-) Ik kijk er naar uit en ben benieuwd hoe boer Evert gaat kiezen. :idea:

Inloggen om te reageren.

Evert 09 apr 2022 07:35 #5612

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik hoop dat Maud en Nans mogen blijven. Ik denk dat een van beide dames het beste bij Evert zal passen.

Maar ik heb geen flauw idee wie hij gaat kiezen. Ik vind het moeilijk om in te schatten wat er in Evert omgaat.:zie-niks:

Inloggen om te reageren.

Evert 09 apr 2022 07:52 #5613

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0
Maud lijkt me een lieve vrouw die op een goede manier wat reuring zou brengen in het regelmatige, voorspelbare leven van Evert. :-):duim-omhoog

Nans zou mijn inziens garant staan voor een rustige aanvulling en wijze inbreng in het reilen en zeilen bij boer Evert. :duim-omhoog

Inloggen om te reageren.

Evert 09 apr 2022 07:56 #5614

  • Nala
  • Nala's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Berichten: 114
  • Ontvangen bedankjes 0
Dit is wat het Suzan en Freek ervan vinden:

www.rtlboulevard.nl/video/online-video/v...-bzv-kiest-voor-maud

;-)

Inloggen om te reageren.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3