Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

1 en 7 januari 2018 BZV Special 13 jan 2018 19:54 #1611

Beste Hollie,
het enige voedsel dat wat mij betreft echt biologisch is, komt uit mijn eigen moestuin. wat Zilte ook al schrijft: wereld van verschil tussen de wortel uit mijn tuin, en een naar niets ruikende wortel uit de winkel.
mij ging/gaat het er vooral om dat half Nederland over Gerard heenvalt, terwijl er op hetzelfde moment een markt voor zijn producten is.

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 13 jan 2018 20:17 #1612

Zilte Deerne schreef : Omdat als ik 1 gehaktbal wil, toch een hele koe dood moet. Dat vind ik onzin. En 1 visje per week is minder belastend voor het millieu dan 1 koe.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de slager voor de rest van de koe ook wel een baasje (of meerdere) vindt. Het gaat niet alleen om de slagtanden om het zo maar te zeggen. ;)

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 13 jan 2018 20:24 #1613

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
@Tau: Feit blijft dat 1 visje minder milieu belastend is dan 1 koe. Dat er meerdere consumenten voor 1 koe zijn geloof ik ook wel . Feit blijft dat 1 visje minder milieu belastend is. En feit blijft: ook al zou ik 1 gehaktbal willen... dan nog moet er 1 koe dood. Je snijdt niet zomaar een gehaktje uit een koe. Beetje flauw maar wel waar, lieverd.

:kiss:

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 09:46 #1615

Het is bijna onmogelijk om in Nederland biologisch te verbouwen zo vuil is hier de luchtkwaliteit wat ook op de gewassen neerdaalt die wij als biologisch aanmerken. De stelling van Zilte Deerne is, wat ze zelf al toegeeft, wel erg flauw, hahaha! Wie denkt bio belangrijk te vinden moet zijn gang gaan, maar dring niets op tegen die anders denken.

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 11:01 #1616

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Hollie schreef : Het is bijna onmogelijk om in Nederland biologisch te verbouwen zo vuil is hier de luchtkwaliteit wat ook op de gewassen neerdaalt die wij als biologisch aanmerken. De stelling van Zilte Deerne is, wat ze zelf al toegeeft, wel erg flauw, hahaha! Wie denkt bio belangrijk te vinden moet zijn gang gaan, maar dring niets op tegen die anders denken.


@Hollie: Waar geef ik toe dat mijn stelling flauw is?
En ten tweede: ik dring niets op. Zeker niet aan jou. :)

Graag zou ik je willen uitnodigen om met mij naar Bivalki en Malinovka te gaan, de dorpen waar mijn Wit-Russsiche kinderen wonen ( die elke twee jaar hier een ruime maand komen om hun weerstand op te bouwen ) in de radioaktieve straling van een kernramp van 30 jaar geleden.. over vervuilde lucht gesproken. Of ga met mij mee naar Bejing waar ik vorig jaar was, en met een mondkapje moest lopen vanwege de smog. Onze Nederlandse lucht is zo slecht nog niet. Ga maar eens over de grenzen kijken .

Fijne zondag, Hollie :kiss:

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 13:47 #1617

Zie je vorige reactie!

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 16:22 #1618

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
... ben benieuwd of Dribbel nog ergens rondloopt hier. Beejee is helaas helemaal uit de lucht gegaan. De club is allengs kleiner geworden hier. :mmm:

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 17:28 #1619

Zilte Deerne schreef : @Tau: Feit blijft dat 1 visje minder milieu belastend is dan 1 koe. Dat er meerdere consumenten voor 1 koe zijn geloof ik ook wel . Feit blijft dat 1 visje minder milieu belastend is. En feit blijft: ook al zou ik 1 gehaktbal willen... dan nog moet er 1 koe dood. Je snijdt niet zomaar een gehaktje uit een koe. Beetje flauw maar wel waar, lieverd.

:kiss:


Als je gelijk wilt hebben kan ik je natuurlijk geen ongelijk geven. Er is in je bewering immers geen speld tussen te krijgen, al is het wel en appels-met-peren-vergelijking. ;)
Overigens, hoeveel 'bijvangst' wordt er voor dat ene visje weer (noodgedwongen) overboord gezet? Ik denk als je bruto-bruto kijkt dat de belasting voor het milieu en dierenwelzijn in beide sectoren (visserij, veeteelt) vergelijkbaar zal blijken te zijn. :)

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 18:06 #1621

Het bericht over boer Frans en de daarmee gepaard gaande posten heb ik verplaats naar "Boeren in het nieuws".

Inloggen om te reageren.

1 en 7 januari 2018 BZV Special 14 jan 2018 18:08 #1622

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
.. Tau:

Je hebt inderdaad boten die (enorme) bijvangst hebben. Ook hier - waar ik woon. En dat is inderdaad onachtzaamheid , disrespect, gemakzucht ( en ook de snelheid waarmee mensen tegenwoordig wel moeten 'produceren ' ) of vul maar in ...


Mijn visje wordt gevangen met een hengel ipv netten, en das m.i toch iets anders dan het massaprodukt uit kweekvijvers of sleepnetten-vangst . Voor alle duidelijkheid: ik sprak in mijn stukje over mijn eigen consumptiegedrag.

Inloggen om te reageren.

Moderators: Moderator