Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Aan de boerenkeukentafel 13 apr 2018 17:18 #1703

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Nee hoor Bakkertje. Ik zit vnl. op de fiets: het beste vervoermiddel in de stad :)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 16 apr 2018 13:04 #1706

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Even wat anders... de kleine boer in Brabant ( 50 stuks melkvee ) waar ik wel eens koeien melk, moet eerdaags stoppen vanwege een nieuwe regelgeving op gebied van enting. Dan is het schluss. Er zijn in zijn buurt al veel boeren gestopt per 1 april.
Voor velen is deze investering niet meer te doen. En Campina neemt dan niet meer af als er niet geënt is.
Het zal stil zijn op de boerderij zonder dieren, alleen de 2 paarden blijven over, en de hond.

Hij is er stuk van... die koeien kent hij door en door, heeft hij jarenlang mee gewerkt en hij houdt van ze. ( ik ook )... Ik vind het verschrikkelijk en mijn hart breekt. Dit is zoo verdrietig allemaal.

Nederland is aan het doordraaien, ik maak het zelf mee in de zorg, voorheen onderwijs, en nu is de agrarische tak aan de beurt.
Misschien is emigreren toch beter....

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 16 apr 2018 15:49 #1707

Zilte Deerne schreef : ...Voor velen is deze investering niet meer te doen. En Campina neemt dan niet meer af als er niet geënt is...

Wat verdrietig allemaal, Zilte Deerne!
Is de investering zo hoog dat deze boer het niet meer kan doen? Of is hij al wat ouder en heeft hij geen opvolging waardoor de investering geen nut heeft?

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 19 apr 2018 15:42 #1709

Hallo allemaal,

Kom maar even langs wapperen om te vertellen dat ik niet weggewaaid ben met de orkanen van vorig jaar .
Orkanen Irma en Maria oa.
Daardoor heb ik al het slechte en goede nieuws v/d laatste 8 mnd grotendeels gemist.
Tv kijken kan alleen online en dat gaat niet zo vlot want kabeltv is voorlopig niet mogelijk.

Fijn om te horen dat het aardig gaat met Ingrid en ook ik kijk uit naar het nieuwe BZV seizoen.
Groeten

PS. Hmm een T rijbewijs ........ Wie weet wordt dat hier ook ingevoerd. Dat hou ik in de smiezen :)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 24 apr 2018 23:08 #1713

lief van je bakkertje.
het forum ligt nog een beetje in ruste. dat zal na 13 mei wel veranderen denk ik.
op 13 mei hoop ik net terug te zijn uit denemarken waar ik dan mn laatste spullen heb opgehaald.
Ik krijg hulp van boer Aad en Ingrid en van boer Jan en Pauline. Zooooooooooo lief

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 04 mei 2018 16:33 #1724

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Dat is fijn, Ingrid. Hou je goed!
Ik heb een droom als randstedeling over het "buitengebied", het prachtige, niet-stedelijke gedeelte van ons land.
In ieder geval géén abnormaal gladgestreken "biljartlaken, volgestopt met verdelgingsmiddelen etc. ( jakkes! ), waar koeien (áls ze al buiten mogen grazen..) eenzijdig "puur gras" moeten vreten... en alle weidevogels voor op de vlucht slaan óók nog :(( !!
Maar ik zie een wei, vól paardebloemen, klavers en tig andere groeisels, die de koeien ook (denkik..) niet vies zullen vinden als variatie op hun eenzijdig menu .. en is dat is toch goed voor hun welbevinden en de kwaliteit van de melk die ze produceren?
Okee, financieel /onzekere inkomsten/ het hoofd boven water houden: is moeilijk. Ik hoor en zie het, dagelijks, boeren.
Graag een reactie.

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 08 mei 2018 13:49 #1726

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

randstadse schreef : Dat is fijn, Ingrid. Hou je goed!
Ik heb een droom als randstedeling over het "buitengebied", het prachtige, niet-stedelijke gedeelte van ons land.
In ieder geval géén abnormaal gladgestreken "biljartlaken, volgestopt met verdelgingsmiddelen etc. ( jakkes! ), waar koeien (áls ze al buiten mogen grazen..) eenzijdig "puur gras" moeten vreten... en alle weidevogels voor op de vlucht slaan óók nog :(( !!
Maar ik zie een wei, vól paardebloemen, klavers en tig andere groeisels, die de koeien ook (denkik..) niet vies zullen vinden als variatie op hun eenzijdig menu .. en is dat is toch goed voor hun welbevinden en de kwaliteit van de melk die ze produceren?
Okee, financieel /onzekere inkomsten/ het hoofd boven water houden: is moeilijk. Ik hoor en zie het, dagelijks, boeren.
Graag een reactie.


Je wordt op je wenken bediend, RandStadse... www.inmill.nl/paginas/algemeen/8767-sint...monitor-op-npo2.html

Kijken maar vanavond! ;)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 08 mei 2018 18:08 #1727

  • Taurus
  • Taurus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Berichten: 805
  • Ontvangen bedankjes 0

randstadse schreef : Ik heb een droom als randstedeling over het "buitengebied", het prachtige, niet-stedelijke gedeelte van ons land.
In ieder geval géén abnormaal gladgestreken "biljartlaken, volgestopt met verdelgingsmiddelen etc. ( jakkes! ), waar koeien (áls ze al buiten mogen grazen..) eenzijdig "puur gras" moeten vreten... en alle weidevogels voor op de vlucht slaan óók nog :(( !!
Maar ik zie een wei, vól paardebloemen, klavers en tig andere groeisels, die de koeien ook (denkik..) niet vies zullen vinden als variatie op hun eenzijdig menu .. en is dat is toch goed voor hun welbevinden en de kwaliteit van de melk die ze produceren?

Ik merk dat de hersenspoelerij van de Partij vd Dieren al aardig z'n wrange vruchten begint af te werpen. In wat voor wereld denk je dat de mensen in het buitengebied wonen dan? Ga er heen, kijk rond, laat je informeren en je zult zien dat het ver bezijden de waarheid van deze club staat. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen verbeterpuntjes zullen zijn, alles is immers onderhevig aan voortschrijdend inzicht. Ook het leven in de stad bijvoorbeeld.

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 09 mei 2018 16:53 #1731

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Dank voor jullie reacties Zilte en Taurus!
Wat betreft die verbeterpuntjes: wat je zegt, Taurus: ik heb een ellenlange lijst van verbeterpuntjes voor mijn stad ;)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 13 mei 2018 22:37 #1797

Ingrid schreef : lief van je bakkertje.
het forum ligt nog een beetje in ruste. dat zal na 13 mei wel veranderen denk ik.
op 13 mei hoop ik net terug te zijn uit denemarken waar ik dan mn laatste spullen heb opgehaald.
Ik krijg hulp van boer Aad en Ingrid en van boer Jan en Pauline. Zooooooooooo lief


Ha Ingrid, fijn dat je weer terug bent. Als dit nu voor jou het best is, dan is dat goed.
Knap van je dat je zo naar de toekomst kijkt. Al hoef je de mooie momenten natuurlijk niet te vergeten.
Is het gelukt met alle spullen halen? Supertof dat je goeie hulp had! :)

Inloggen om te reageren.

Moderators: Moderator