Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Aan de boerenkeukentafel 16 mei 2018 19:53 #1858

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
...lees ik op de bzv-site dat het bzv-blad in de winkels ligt... ga ik dus op een holletje naar de grote grijze olifant en wat vind ik daar.... nada , niks, noppes! Kennelijk dobberen ze nog ergens onderweg ofzo. Wel een beetje balen want had mij verheugd op een avondje lekker leesvoer.

Hebben de honden mazzel: gaan ze vanavond extra lang uit.

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 17 mei 2018 19:58 #1866

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Alle knollen nog an toe... ga ik op een holletje naar de supermarkt om nog op tijd te zijn voooooooooooordat het felbegeerde magazine van BZV uitverkocht is.... ligt er niks in de schappen!! Ik loop naar de klantenservice om even navraag te doen - want per slot had ik uit voorzorg het tijdschrift gereserveerd - zegt het kassameisje heel lief: "We hebben speciaal voor jou er achter aan gebeld maar het duurt wat langer...excuses " Chef Literatuur is inmiddels ook gearriveerd om zich met de zaak te bemoeien te verwittigen ( natuurlijk wil zij weten wie de speciale bestelling heeft geplaatst ) en zegt: " Tja, vandaag is er niks gekomen...helaas... en , zegt ze fijntjes, morgen komt er ook niks, en overmorgen ook niet en dán ook niet en maandag óók niet omdat het Pinksteren is... dan krijgen wij geen handel binnen namelijk ....'

AAaarghhhh!! Dit is een vieze tegenvaller!!
Ik wéét dat ik op een overzees gebiedsdeel woon , maar helahola, de boten varen 3 x per dag, en nu dit. Hoezo geen mogelijkheid tot verzending? Ik slaap de komende nachten niet hoor! :cry:


Waarmee ik maar wil zeggen dat het lekkermakertje van ' 16 Mei ligt HET blad in de winkel ', niet opgaat voor geheel Nederland. ( Of Yvon daar voortaan maar even rekening mee wilt houden. Voortaan voorzichtig mij blij maken. )

( Of stuur het per drone, Yvon B) Thanks ;) )


ps: Wie heeft um al wél ?

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 23 mei 2018 09:26 #1907

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Voor alle schapenboeren die een wolf in hun achtertuin vrezen, of erger: tussen hun schapen: overweeg de aanschaf van een Pyrenese Berghond. Ze zijn echt geweldig in het bewaken en verdedigen van je kudde. ( Ook als familiehond zijn ze geweldig :D )



www.facebook.com/100010910734639/videos/...w77SWwO2EwKNpqFnYcy8


www.tubantia.nl/hellendoorn/grote-bergho...gn=socialsharing_web

Bijlagen:

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 03 juni 2018 22:25 #1931

Prachtige honden! Ben al fan sinds ik klein was :)

Ik las laatst dat het juist de 'loslopende', zoekende wolven waren die schapen aanvielen, en de wolven die zich settelen dat niet doen, en voor het wild gaan.

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 06 juli 2018 16:28 #1941

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Geweldig dat er (dankzij Yvonnes' serie "Mijn boerderij" ?!?) in de media zoveel aandacht is gekomen voor de boeren en hun strijd om het hoofd -m.n. financieel- boven water te houden + de kwalijke rol die o.a. de supermarkten hierin spelen.
Het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit! Een goed voorbeeld geven boer Jos & Dieke: die niet groter zijn gegroeid, maar juist drastisch ingekrompen met als resultaat meer inkomsten, afname stress en plezier in hun werk.
De afgelopen weken zie ik koeien buiten, in de wei staan. Heerlijk. Prachtig! Maar overgeleverd aan de zon, de hitte, zonder enige bescherming.
Zo'n 10 jaar geleden heb ik meegedaan/gedoneerd aan de actie "Bomen voor koeien" --> die bieden een mogelijkheid voor ze om een plek in de schaduw te vinden. Dat is niks geworden..
Ik kan me voorstellen dat het in de praktijk (maaien etc.) onhandig is om mídden in de wei bomen te planten, maar b.v. langs de randen, de slootkant .. zou dat niet mogelijk zijn??
Daarom verbaast het me niets dat koeien er in hete zomers vaak voor kiezen om hun stal op te zoeken.. daar is het koel, comfortabel, altijd eten, vers hooi, en ze kunnen gemolken worden (robot) op het moment dat ze daar behoefte aan hebben.

Toevoeging: ik lees vandaag: "Koeien 's nachts de wei in" (bij aanhoudende hitte en droogte) Ja.. da's ook een oplossing :)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 17 juli 2018 19:58 #1943

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Mijn Great Pyr in haar element. De schapen zijn trouwens niet van mij maar van boer X die ze elk jaar op mijn weitje zet.

De schapen hebben eten ( nu hooi want het gras is totaal verdroogd met dit weer ) en ik geef ze dagelijks vers drinkwater.
In ruil wordt mijn weitje 'gegrasmaaid'. 't Is bijna koehandel, ware het niet dat het schapen zijn . ;)
Bijlagen:

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 17 juli 2018 20:09 #1944

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Bijlagen:

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 21 juli 2018 16:36 #1945

  • randstadse
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Die schaapjes hebben 't fijn daar in jouw weitje, Zilte! Lekker veel schaduw voor ze. En de hond profiteert óók van het dagelijkse verse drinkwater zie ik ;)

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 21 juli 2018 23:36 #1946

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

randstadse schreef : Die schaapjes hebben 't fijn daar in jouw weitje, Zilte! Lekker veel schaduw voor ze. En de hond profiteert óók van het dagelijkse verse drinkwater zie ik ;)


Hai Randstadse, Ja ze zitten gelukkig goed in de schaduw, met deze temps geen overbodge luxe! Ondertussen voer ik ze wel een beetje brok bij omdat er anders te weinig energie in de buikjes komt. Verder ligt er nog een liksteen ( mineralen en zout ) die boer X van de week gebracht heeft, dus ze hebben het goed. De lammeren zijn trouwens gek op dat ' langharige schaap met de lange staart ' en liggen geregeld naast haar. Mijn Pyr vindt het reuze leuk, zo tussen de blaters en bewaakt ze bere-goed. Als ex-asielhond heeft ze weer een mooie taak in het leven gekregen :) Iedereen blij! :D

Inloggen om te reageren.

Aan de boerenkeukentafel 28 juli 2018 22:29 #1947

Hoe verdrietig:

www.ad.nl/binnenland/uitslaande-brand-ve...emer-janko~a9a83a2a/

Sterkte voor alle betrokkenen!

Inloggen om te reageren.

Moderators: Moderator