Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Wie van de vijf? 18 mei 2018 16:53 #1888

  • Jeltje
  • Jeltje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 0
Sjonge. Nog niet eens een week lid van dit forum, en dan gaat dat al meteen zelfstandig topics openen. Als dat maar goed komt! ;)

Maar ik vroeg me dus af hoe jullie het zo inschatten. Wie gaan we in september terugzien?
Ik vind het deze keer best moeilijk, er is echt behoorlijk veel variëteit deze keer, zeker met drie vrouwen erbij. En ik moet zeggen dat ik het ook echt allemaal leuke boeren vind. Veel zijn best wel bereisd (dat ben ik zelf helemaal niet). Iets verrassendere interesses dan alleen maar "formule 1 kijken" en "Hollandse pot eten". Gevat, intelligent en ze zien er ook allemaal leuk uit.

Ik kom, ook afgaande op de ervaringen met vorige seizoenen, tot dit lijstje:

In elk geval Jan (volgens mij is tot nu toe in elk seizoen de oudste boer altijd doorgegaan), Remco (een van de twee jongste boeren, die gaan ook altijd door, en hij is leuk en zorgzaam, hij houdt van feesten, maar neemt ook zijn verantwoordelijkheid en hij is een lekkere forse "knuffelbeer") en Michelle (prachtige meid, ze kletst gezellig en heeft haar zaken prima voor elkaar, al is dat laatste iets waar mannen niet echt door beïnvloed worden, denk ik, bovendien geldt dat voor alle drie de dames).

En nu krijg ik het moeilijk voor de laatste twee. Als mannen net zo gemakkelijk en snel schrijven als vrouwen, denk ik dat Saskia er ook bij zal zijn. Hele leuke vrouw en zij "vist" wat leeftijdscategorie betreft, in een andere vijver dan Steffi en Michelle. Steffi is een hele leuke meid, maar in de uitzending was ze helaas wat onzeker over haar uiterlijk. En als mannen de "ik ben minder leuk dan anderen" boodschap oppikken, zullen ze misschien niet verder kijken, vrees ik.

En dan heb ik nog maar plek voor één man, terwijl er nog vijf over zijn. Stuk voor stuk leukerds, de ene misschien wat stiller of gereserveerder dan de ander.
Ik denk dat Rudie net wat te onopvallend was. Hij staat goed in het leven, heeft wel wat te vertellen en leek mij gewoon een all round prettig en leuk persoon. Maar hij heeft in zijn leeftijdscategorie stevige concurrentie van Remco en Wim, dus ik denk dat hij niet bij de "beste vijf" zit. Daar hoopt hij zelf wel op, staat op de BVZ-pagina, want hij denkt dat hij dan de beste kans heeft op het vinden van een leuke vriendin. Maar ik denk dat die kans juist het grootste is voor mensen die niet in de uitzendingen zitten. Wel een leuk aantal brieven ontvangen en dan in alle rust en anonimiteit daten, dat lijkt me het beste. Geen gedoe met nare, harde social media. En geen Jeltje in je nek die precies weet hoe je het moet aanpakken. ;)
Marnix heeft op zich mijn voorkeur, omdat ik het gewoon een leuke, uitgesproken vent vind en omdat ik zijn passie voor zijn dieren geweldig vind. En hij heeft Border Collies!
Wilfred is ook een leuke vent die prima in het leven staat. Een vernieuwende boer met een bijzonder leuk ras koeien (Jerseys) en een biologisch bedrijf. Kijkt verder dan zijn neus lang is en is om de dooie dood niet dom. Leuke vent, maar vist kwa leeftijd in dezelfde vijver als Marnix. En Marnix heeft paarden... dat levert altijd extra brieven op.
Oh, jonge Wim nog vergeten. Leuke, gezellige Wim met zijn lichte hapertje. Heeft kwa leeftijd stevige concurrentie van Remco, maar hij is een heel ander type en misschien kijken er wel genoeg jonge meisjes (sorry, ik ben zelf heel oud, dus alles onder de 35 is een "meisje") naar het programma om beide jonkies in de uitzendingen te krijgen.
Toch zet ik mijn kaarten op Jaap, denk ik. Ik denk dat Rudie, Marnix en Wilfred kwa leeftijd net dicht genoeg bij elkaar liggen om ook in elkaars vijver te vissen. Ik gok er dus op dat die drie ieder voor zich wel flink wat brieven zullen krijgen, maar dat Jaap in zijn eentje in de toch wel erg populaire leeftijdscategorie van eind veertig/begin vijftig, alle aandacht zal krijgen. En hij heeft 20 shetlandponies, dus de wat oudere Pennymeisjes komen volop aan hun trekken. Oh, en een vrouw is welkom om een hond mee te nemen... Misschien moet ik hem zelf schrijven, al is zelfs hij te jong voor mij.

Nou, na heel lang wikken en wegen, ga ik dus voor deze vijf:

Jan
Remco
Michelle
Saskia
Jaap

Al zou Marnix in plaats van een van die twee laatsten ook nog kunnen (en ik hoop dat ook) en zou Wilfred er opeens toch ook bij kunnen zitten.

Wat denken jullie?

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 18 mei 2018 19:29 #1889

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Wat een gezellige aftrap met dit nieuwe topic , Jeltje. Je kan zo als nieuwe columniste verdergaan :)
Voor jou is het al een beetje duidelijk wie naar ronde 2 gaan... Wat de dames betreft heb ik werkelijk geen idee wie er doorgaat. Alle drie op dit moment even grote kansen. Wat de heren betreft heb ik een niet honderdprocentsluitend idee dus dat moet eerst nog maar even narijpen.... :mmm: :cheese: 8-)

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 19 mei 2018 16:15 #1895

Leuk verhaal Jeltje, wat schrijf je fijn. Met veel respect en zorg naar iedereen.

Ik ben ook nog aan het nadenken en het kijken... ik vind het lastig deze keer. Ik denk dat het ook komt omdat er 3 dames bij zitten: het moet natuurlijk geen omgekeerde discriminatie worden, maar er zullen vast veel (jonge) jongens / boerenzonen in het land zijn die een leuke boerendochter zoeken...

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 19 mei 2018 16:42 #1896

  • Jeltje
  • Jeltje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 0

Bakkertje1960 schreef : Leuk verhaal Jeltje, wat schrijf je fijn. Met veel respect en zorg naar iedereen.

Ik ben ook nog aan het nadenken en het kijken... ik vind het lastig deze keer. Ik denk dat het ook komt omdat er 3 dames bij zitten: het moet natuurlijk geen omgekeerde discriminatie worden, maar er zullen vast veel (jonge) jongens / boerenzonen in het land zijn die een leuke boerendochter zoeken...


Dank je wel. :)

Het is echt moeilijk deze keer, hè. Het allerliefste zou ik ze alle tien terug willen zien in september.

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 03 juni 2018 22:03 #1930

Jeltje schreef : Het is echt moeilijk deze keer, hè.

Ja lastig hoor, ik waag me niet aan een voorspelling.

Jeltje schreef : Het allerliefste zou ik ze alle tien terug willen zien in september.

Als dat eens zou kunnen?! :woohoo: :cheese:

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 20 aug 2018 15:26 #1948

Nog even geduld, 16 september dan gaat Boer zoekt vrouw verder!
Dan kennen we het antwoord op de vraag van Jeltje; Wie van de vijf?

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 01 sept 2018 23:36 #1949

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
... nog twee weekjes en dan weten we het zeker. Mijn gevoel zegt dat Wim er bij zit als 1 van de 5 . En Jan. En Michelle, en Marnix en....

Wat denken jullie?

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 02 sept 2018 10:02 #1950

Ik heb er echt zin in. Had eigenlijk wel verwacht dat we ook nog iets zouden horen van de boeren die doorzochten. Na het filmpje over hoe veel brieven iedereen had gekregen werd het compleet stil. Wel een beetje jammer. Maar misschien wilden de boeren of hun dates dat niet?
Wat betreft de nieuwe serie: vind het dit jaar echt heel moeilijk. Zo veel leuke boeren en gun het ze ook allemaal. Denk dat Wim en Michelle er in elk geval bij zijn, maar daarna wordt het lastig. Jan? Marnix? Saskia? Remco? Steffi? Toch Jaap? Heb er heel veel zin in.
Hoop dat er mooie relaties zijn ontstaan, zowel bij de boeren die worden gevolgd als ook bij de boeren die het zelf moeten doen. Om in de stemming te komen ook weer wat oude afleveringen bekeken. Bijvoorbeeld de speeddates wanneer je de uitslag al kent.

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 09 sept 2018 13:57 #1951

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Zojuist een paar van die podcasts beluisterd en dan springt er voor mij toch écht een koeienboer bovenuit: de boer die zijn koeien echte namen geeft... of vernoemd naar iemand.... zoals een koe die Oepie wordt genoemd... ( luister naar het verhaal erachter ) Ooehhh... dan smelt ik gewoon. Tja, dan val ik voor zo'n ene! Voluit!! ( Zoo jammerrrrr dat we niet in dezelfde leeftijdscategorie zitten, ik had anders op um geschreven!! )

Inloggen om te reageren.

Wie van de vijf? 16 sept 2018 13:53 #1954

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Zilte Deerne schreef : ... nog twee weekjes en dan weten we het zeker. Mijn gevoel zegt dat Wim er bij zit als 1 van de 5 . En Jan. En Michelle, en Marnix en....

Wat denken jullie?



.... ik vind het griezelig eng zoals die Mariët van de Telegraaf haar voorspelling doet. Dat lijkt verdraaid veel op die van mij :D


Ik vermoed /denk dat de vrolijke Remco erbij zit, maar misschien is dat ook wel mijn wens , dan hoor ik nog es wat herkenbaars op tv ;) Persoonlijk zou ik dat onmeundig leuk vinden.

Maar hoe het ook gaat... ut lup wa los ;)

Inloggen om te reageren.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Moderator