Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Promo's. Start zondag 20 mei. 18 mei 2018 23:10 #1891

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 19 mei 2018 04:28 #1892

Ik zag het eerste filmpje inderdaad net op de site van mijn oude regionale krant. Klinkt interessant, ben ook wel benieuwd de 'oude' boeren terug te zien in hun eigen omgeving en te horen hoe het ze vergaat. Het is niet voor niets dat BZV al een paar keer naar 't buitenland is uitgeweken, genoeg boeren die het in Nederland niet meer trekken....

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 19 mei 2018 19:24 #1897

  • Zilte Deerne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Nog een beetje leesvoer/ achtergrond info over het programma wat morgenavond op de kijkbuis komt:
dutchradioblog.blogspot.nl/2018/05/nieuw...-onze-boerderij.html

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 20 mei 2018 21:21 #1899

Kort (door de bocht) samengevat komt het hierop neer: 'boeren is net als beleggen, je moet het doen met geld wat je niet nodig hebt'.

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 20 mei 2018 22:16 #1900

Taurus schreef : Kort (door de bocht) samengevat komt het hierop neer: 'boeren is net als beleggen, je moet het doen met geld wat je niet nodig hebt'.


Dat is inderdaad wel héél kort door de bocht gedacht, Taurus!
Voor het woord 'boeren' kun je ook andere woorden invullen: elk ander ondernemend beroep, maar ook de hypotheek voor je woonhuis of een lening voor een auto... Wanneer je een financiële verplichting aangaat om iets op te bouwen, te bewonen of anders, dan gaat dat goed zolang alle zaken blijven gaan zoals ze liepen in de tijd dat de afspraak gemaakt werd. Wanneer er onverwacht regels veranderen en die voor jou negatief uitpakken, dan moet je kijken hoe je de boel bij elkaar kan houden zodat je toch slaagt. Ik heb respect voor de mens die probeert vooruit te komen door te vernieuwen. Als de regels bij Agnes en haar man gelijk gebleven waren als zoveel jaar terug, dan was er niets aan de hand geweest en hadden zij een mooi bedrijf gehad dat ook weer door hun kinderen overgenomen zou kunnen worden. Hard werken is niet erg, dat doe je voor je zelf (op dit moment zit mijn man ook nog achter zijn laptop met allerlei dossiers), maar je wordt er naar en verdrietig van als blijkt dat hoe hard je ook werkt, het niet lijkt te gaan lukken omdat je niet op het oorspronkelijke plan door kan gaan.
No guts, no glory!

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 20 mei 2018 23:33 #1901

Vond het toch wel heftig om te zien hoe het met Agnes is vergaan. De zorgen zijn van haar gezicht af te lezen. Heb je een prachtbedrijf opgebouwd, krijg je dit. We weten dat ze nu pannenkoekenfeestjes geeft, maar of dat genoeg is?

Inloggen om te reageren.

Promo's. Start zondag 20 mei. 27 mei 2018 21:24 #1919

Bakkertje1960 schreef :

Taurus schreef : Kort (door de bocht) samengevat komt het hierop neer: 'boeren is net als beleggen, je moet het doen met geld wat je niet nodig hebt'.


Dat is inderdaad wel héél kort door de bocht gedacht, Taurus!
Voor het woord 'boeren' kun je ook andere woorden invullen: elk ander ondernemend beroep, maar ook de hypotheek voor je woonhuis of een lening voor een auto...


Na het zien van aflevering 2 herhaal ik 'boeren is net als beleggen, je moet het doen met geld wat je niet nodig hebt'. Op moderne boerderijen gaat zoveel geld in om waardoor het schier onmogelijk wordt het draaiende te houden, laat staan over te nemen. Dit is ook het geval wanneer de 'botte bijl'-fosfaatregeling er niet zou zijn geweest.

Overigens komt de regelgever over een paar jaar nog wel terug op het (vermeende) fosfaatoverschot. De toediening wordt op zo'n laag pitje gedraaid waardoor de landbouwgronden gaan verschralen met weer andere gevolgen. Maar dat zien ze dan wel weer, want regeren is immers achterom kijken...

Inloggen om te reageren.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Moderator